فولکلور گیلان نماینده ایران در مسقط

موسیقی بومی کشور با اجرای گروه دیلمون از گیلان، در جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور در مسقط پایتخت کشور عمان طنین انداز شد.

فولکلور گیلان نماینده ایران در مسقط

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: گروه دیلمون به سرپرستی محمود فرضی نژاد ،در شب دوم جشنواره جهانی موسیقی فولکلور که با حضور مسئولان و‌ شخصیت‌های فرهنگی و هنری و دیپلمات‌های

مقیم عمان و علاقه مندان به موسیقی محلی در فضای باز اپرای سلطنتی این کشور در مسقط برگزار شد، به اجرای قطعات مختلف ترانه گیلکی پرداخت.

سید امیر مصباح روز یکشنبه اظهار داشت : گروه 14 نفره دیلمون به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان ، با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این جشنواره شرکت کرد و بخشی از آئین و آداب سنتی ایرانی را با زبان موسیقی و حرکات هنری به نمایش گذاشتند.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای حمایت و تسهیل در فرآیند حضور این گروه در مسقط و همچنین انجمن موسیقی استان افزود: حضور گروه یادشده در مسقط بعنوان نماینده موسیقی فولکلور کشور نشان از غنا و پیشینه موسیقی گیلان دارد.

محمود فرضی‌نژاد سرپرست گروه موسیقی دیلمون نیز درباره حضور گروه در این جشنواره گفت: گروه دیلمون از شهر سیاهکل استان گیلان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جشنواره موسیقی فولکلور عمان حضور یافت و تلاش شد تا نماینده خوبی از ایران در این جشنواره باشد.

وی افزود: اجراهای گروه، ترکیبی از آداب و آئین‌های سنتی نواحی استان گیلان بود که به همراه موسیقی به نمایش درآمد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور در آستانه نوروز با 12 گروه از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و امریکایی در خانه اپرای سطنتی عمان برگزار شد.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها