۲۵ هزار نفر در استان کرمانشاه در معرض خطر سیل قرار دارند

استاندار کرمانشاه گفت: ۲۵ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه در بارش‌های سامانه جدید در معرض خطر سیل قرار دارند.

۲۵ هزار نفر در استان کرمانشاه در معرض خطر سیل قرار دارند

هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که عصر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وفاق و همدلی گسترده میان مردم و ادارات و ارگان‌های مختلف شکل گرفته است و امید داریم با این پشتوانه بتوانیم به خوبی این ایام را مدیریت کنیم.

بازوند گفت: آمادگی و هماهنگی مناسبی در استان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی انجام شده است و مردم نیز مشارکت بسیار خوبی برای مقابله با سیلاب‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 45 جلسه مدیریت بحران با 642 مصوبه تشکیل و ابلاغ شده است افزود: 668 روستا با جمعیت 14 هزار و 126 خانوار و در شهرها بیش از 5000 خانوار در معرض سیل هستند.

وی با اشاره به استفاده از امکانات سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل عنوان کرد: 856 مدرسه، 900 سالن و 297 مسجد در معرض سیل قرار دارند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: موج جدید بارش‌های سنگین از امشب در شهر کرمانشاه آغاز می‌شود و تا فردا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 25 هزار نفر در معرض سیل هستند که این افراد شناسایی شده‌اند بیان کرد: در محلات آسیب‌پذیر ادوات لازم از قبیل بیل مکانیلی و لودر استقرار پیدا کرده‌اند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سدهای استان به طور کامل تحت مدیریت هستند و با توجه به حجم بارش‌ها، ظرفیت‌های آن‌ها تنظیم شده است گفت: ظرفیت سدهای استان یک میلیارد و 352 میلیون مترمکعب است که یک میلیارد و 206 میلیون مترمکعب پر شده است و 530 مترمکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌ها در حوزه نیرو آسیب بیشتری دیده‌اند بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌های نیرو 243 میلیارد تومان خسارت وارد و در بخش راهداری 300 پل و آبرو در روستاها و بین شهرها تخریب شده است.

بازوند با اشاره به اینکه توسعه کرمانشاه وابسته به پروژه سامانه سردسیری است گفت: امید داریم در سال 98 شاهد تخصیص اعتبار برای سامانه سردسیری باشیم.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها