پرسپولیس آماده قهرمانی سه باره

پرسپولیس تا هفته بیست و سوم با وجود همه مشکلات، امتیازات لازم برای قهرمانی را جمع کرده است.

پرسپولیس آماده قهرمانی سه باره

پیروزی در دربی تهران، صدرنشینی پرسپولیس را قبل از بازی‌های این هفته تراکتور و سپاهان قطعی کرد و فاصله با رقیب سنتی را هم به 5 امتیاز رساند. گرفتن 48 امتیاز از 23 بازی، کارنامه خوبی است که پرسپولیس در فصل بی پنجره تابستانی و با وجود مشکلات و مصدومیت‌های پرتعداد ثبت کرده است. آماری که تاریخ لیگ برتر، می‌گوید فقط تیم‌های قهرمان به آن دست پیدا کرده‌اند.

در تاریخ 18 ساله لیگ برتر، پیش از این فقط 4 تیم توانسته بودند تا این هفته، به 48 امتیاز برسند. سپاهان لیگ دوم در هفته بیست و سوم 49 امتیازی بود، سپاهان لیگ نهم 48 امتیاز داشت و پرسپولیس برانکو در دو فصل گذشته، با 53 و 54 امتیاز توانست قهرمانی‌اش را هم تا حدی قطعی کند. هر 4 تیم، آخر فصل جام را بالای سر بردند و با این شرایط، به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها به اندازه کافی، شبیه یک تیم قهرمان برای بالا بردن جام در سومین سال پیاپی هستند.

حتی پرسپولیس قطبی که لیگ هفتم قهرمان شد هم تا اینجای فصل، نتوانسته بود به این آمار برسد. پرسپولیس قطبی در هفته بیست و سوم 40 امتیاز داشت که با احتساب 6 امتیاز منفی، به 46 امتیاز می‌رسید. با این حال پرسپولیسی‌ها این فصل، توانسته‌اند خوب امتیاز بگیرند و جا پای بهترین قهرمان‌های تاریخ لیگ بگذارند. اگر همین مسیر و همین میانگین امتیازات تا آخر فصل ادامه پیدا کند، آن‌ها همچنان شانس اول برای گرفتن جشن دوباره قهرمانی خواهند بود.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها