دستور تخلیه ساحل گناوه صادر شد

فرماندار گناوه از تخلیه ساحل این منطقه برای پیشگیری از وقوع هرگونه رویداد احتمالی خبر داد.

دستور تخلیه ساحل گناوه صادر شد

فرماندار گناوه روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و خسارت احتمالی مسافران و گردشگران نوروزی ساحل را تخلیه و در مکان های امن مستقر شوند.

سیدعلی پاک نژاد افزود: دستگاه های مرتبط همچون نیروی انتظامی، دریابانی، بسیج و سپاه در شهرهای گناوه و بندرریگ و روستاهای ساحلی این شهرستان ها به منظور پیشگیری از وقوع هر نوع حادثه ای گردشگران مستقر در نقاط ساحلی را به اماکن امن منتقل کنند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت روستاها به ویژه روستاهای ساحل نشین شهرستان در اسکان اضطراری میهمانان نوروزی استفاده شود.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش‌ باران در استان‌های همجوار، احتمال طغیان رودخانه های این شهرستان وجود دارد که اداره منابع آب، باید حوضه های آبریز را رصد نموده و در صورت رویت به مدیریت بحران اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

پاک نژاد با اشاره به اینکه باید برای مقابله با بحران احتمالی برنامه ریزی کرد، افزود: با توجه به موج جدید سامانه ی بارشی تمامی ادارات و اعضای مدیریت بحران شهرستان گناوه در آماده باش کامل باشند. مرخصی روسای دستگاه های اجرایی در روزهای یکشنبه و دوشنبه لغو می شود.

فرماندار گناوه عنوان کرد: تمامی ماشین آلات ادارات شهرستان در یک نقطه متمرکز مستقر شوند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه ای امکان دسترسی به آنها وجود داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در آماده‌باش کامل است و در سراسر استان و شهرستان ها پیش از اعلام اخطاریه جلسات ستاد بحران برگزار شده است.

قاسم قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: نیروهای ما در آمادگی کامل هستند، و همچنین مکان های امنی به منظور استقرار مهمانان نوروزی آماد هشده است.

وی تاکید کرد: همه هشدارهای لازم داده شده و تمامی دستگاه های اجرایی نیز در آماده باش کامل به سر می برند، همچنین مرخصی مدیران دستگاه های خدمات رسان لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر عنوان کرد: هم اکنون سامانه بارشی در سطح استان فعال است و در برخی مناطق نیز بارش باران به صورت رگباری بوده که امکان آب گرفتگی معابر نیز وجود دارد و این وضعیت تا اواخر روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

قائدی با اشاره به بارندگی در استان های بالادستی، افزود: نکته ی مهم بارندگی در استان های بالادست است که احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبراه ها را در پی خواهد داشت، لذا در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده و وضعیت مکررا تحت نظارت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های مرتبط آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی دارند، اما امیدواریم که مشکل خاصی پیش نیاید تا گردشگران و مهمانان استان بوشهر با آرامش خاطر و خاطره خوش این استان را ترک نمایند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گناوه گفت: از روز یکشنبه تا چهارشنبه به علت مواج شدن دریا، تردد قایق ها و شناورهای تفریحی و صیادی و تجاری به دریا ممنوع است.

وی ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی، اعضای مدیریت بحران، مردم میهمان نواز و هیات های مذهبی و امام جمعه گناوه برای همکاری با اسکان اضطراری میهمانان نوروزی، گفت: حدود هشت هزار چادر در زمان بارندگی های هفته گذشته توسط میهمانان نوروزی در مکان های امن برپا شد.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر نیز از آمادگی کامل بخش های مختلف این فرودگاه برای خدمت رسانی در صورت وقوع سیل خبر داد.

کمال دهقان منشادی اظهار کرد: با وجود آغاز فعالیت سامانه بارشی در این استان و هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع احتمالی سیل تمامی پروازهای این فرودگاه برقرار است.

وی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع احتمالی سیل در استان بوشهر و استان های همجوار تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط جوی نامناسب در نظر گرفته شده است.

دهقان منشادی ادامه داد: با توجه به شروع بارش نزولات آسمانی از شب گذشته در بوشهر، کمیته عملیات اضطراری فرودگاه تشکیل و همه نیروها برای مقابله با بحران احتمالی و پشتیبانی از مناطق آسیب دیده بسیج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید مستمر از سطوح پروازی، تاسیسات برق، چراغ های باند و ترمینال ها انجام شده و همه زیرساخت ها و تاسیسات فرودگاهی و عملیاتی فرودگاه بوشهر، سالم و آماده ارائه خدمت رسانی است.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها