ایجاد شکاف ۳۰ متری در جاده ساحلی اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از ایجاد شکافی عمیق به طول ۳۰ متر در جاده ساحلی اهواز خبر داد.

ایجاد شکاف ۳۰ متری در جاده ساحلی اهواز

علیرضا عالی پور با تائید ایجاد ایجاد شکاف در جاده ساحلی اهواز اظهار کرد: در جاده ساحلی زیر پل هشتم یک شکاف طولی به فاصله یک متر از پیاده‌رو و به طول ۳۰ متر ایجاد شده است که به علت بالا آمدن آب رودخانه کارون صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تردد در جاده‌های ساحلی اهواز ممنوع شده است، عنوان کرد: بالا آمدن آب رودخانه باعث آبشویی خاک زیرین جاده‌های ساحلی شده است. ممنوعیت تردد در جاده‌های ساحلی هم به دلیل همین خطرات غیرقابل پیش‌بینی صورت گرفت.

عالی پور با اشاره به اینکه این میزان بالا آمدن آب رودخانه در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: اغلب جاده‌های ساحلی اهواز در ۱۰ سال اخیر ساخته شده و توسعه یافته‌اند. متأسفانه دیواره‌های جاده ساحلی به خوبی تکمیل نشده در حالی که باید تقویت شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با تأکید بر اینکه هر بار که آب رودخانه بالا می‌آید شاهد هستیم که مشکلات جدیدی هویدا می‌شود، بیان کرد: برای نمونه خروجی‌های رفع آب‌های سطحی که در گذشته ایجاد شده‌اند در این زمان که آب رودخانه کارون بالا آمده حالت معکوس پیدا کرده‌اند و آب رودخانه را به جاده‌های ساحلی منتقل می‌کنند.

عالی پور توضیح داد: زیر پل سوم یا همان سمت پارک لاله و همچنین زیر پل سیاه آب گرفته و در سمت پل سیاه آب از پارک ساحلی عبور کرده و یک باند از جاده ساحلی را غرق کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی مناطق اهواز، مردم خانه‌های خود را در بستر رودخانه ساخته‌اند، تصریح کرد: این وضعیت در مناطق کوی سید خلف و کوی چنیبیه وجود دارد که مردم با ریختن نخاله اقدام به ساخت خانه کرده‌اند. در این مناطق اخطار تخلیه صادر شده است چرا که این مناطق احتمالاً زیر آب می‌روند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها