بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی کذب محض است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی، ملاقات سناتورهای آمریکایی با جاسوس شان و کامنت گذاشتن، توضیحاتی ارائه داد.

بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی کذب محض است

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه هفتاد و نهمین نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انتشار کامنت‌های توهین‌آمیز در سایت ها و وبلاگ ها گفت: اگر محتوای کامنت، مجرمانه باشد، هر دو نفر یعنی هم کامنت‌گذار و هم منتشرکننده کامنت، باید پاسخگو باشند و این اصل در قانون مطبوعات نیز پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره اینکه طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر سوءاستفاده برخی مقامات ارشد ناجا از تعاونی ناجا منتشر شده و آیا این مسئله صحت دارد یا خیر؟، عنوان کرد: چنانچه موردی از سوی مقامات گزارش شود، طبعا دستگاه قضائی ورود می کند. اگر در این خصوص نیز مرجعی رسمی گزارشی مبنی بر مستندات ارائه شده داشته باشد، دستگاه قضائی حتما به آن پرونده ورود خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره صحت و سقم خبر بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی و پسر شهردار تهران ، خاطر نشان کرد: این مطالب کذب محض است. من نیز در برخی از سایت ها که عمدتا سایت‌های ضد انقلاب بودند، این مطالب را دیده ام. در یکی از این سایت ها نوشته شده بود «فرمانده سابق نیروی انتظامی دستگیر شده» که این مطلب کذب محض است. کسانی که این نوع مطالب را منتشر می کنند، به‌ طور حتم از سوی دستگاه قضائی قابل تعقیب هستند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: یکی از سایت ها نوشته بود «فرزند شهردار تهران بازداشت شده» که من این مطلب را رد می‌کنم و چنانچه شکایتی شود، اعلام می کنم که شکایت قابل پیگیری است.

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام اینکه انتشار این نوع مطالب نه تنها خدمتی به جامعه نمی کند، بلکه باعث تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتبار کردن خود آن رسانه نیز می شود، تصریح کرد: به جا است تا درباره منبع خبر قبل از انتشار آن اطلاع کافی به‌دست بیاوریم.

وی در خصوص تلاش آمریکا برای ملاقات با ۳ زندانی آمریکایی خود از طریق دفتر حافظ منافع این کشور در ایران، گفت: سناتورهای آمریکایی اگر در این باره حرفی زده اند، بیخود کرده اند. دو نفر از اتباع کشور آمریکا به اتهام جاسوسی در ایران در محاکم قضائی محکوم شده اند و حکمشان قطعی شده است و هر دو در حال تحمل کیفر خود هستند و فرد دیگر نیز به اتهاماتش هنوز رسیدگی کامل نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره اینکه چه اقداماتی از طریق ایران برای آزادسازی ۶۶ ایرانی که در آمریکا زندانی هستند، انجام شده است، گفت: در مجموع وزارت امور خارجه برای آنکه اجازه ندهد حق و حقوقی از اتباع ایرانی خارج از کشور تضییع شود، موضوعات مختلف و مرتبط با این مورد را پیگیری می‌کند و بخش امور بین‌الملل قوه قضائیه نیز این چند مورد را تعقیب می کند.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در مورد به نتیجه نرسیدن پرونده مدیرعامل سابق ستاد سوخت کشور و یکی از تیم های ورزشی توضیح داد: خوشبختانه در مدتی که این پرونده در قوه قضائیه باز شد، با کمک وزارت اطلاعات بررسی های کارشناسانه تا حد زیادی انجام شد و در پول تحقیقات از افراد زیادی تحقیق به‌عمل آمد و تعدادی نیز بازداشت شدند، ولی این پرونده و پرونده های مشابه که نیاز به کار کارشناسی دارند، صدور احکام شان نیازمند مدت زمان زیادی است و پرونده هنوز به دادگاه نرفته و حکمی برای آن صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری درباره اقدامات قوه قضائیه و تعهدات بانک مرکزی برای بدهکاران کلان بانکی اظهار کرد: در مرحله اول باید این موضوع را روشن کنم که هر کسی که اقدام به دریافت وام کلان از بانک ها کرده باشد، تحت تعقیب قضایی قرار نمی گیرد. چراکه برای معوقات بانکی به لحاظ شرایط بازار و شرایط اقتصادی کشور نیز باید توجه کرد. وام‌گیرندگان به دلیل برخی مشکلات قادر به بازپرداخت وام های خود نیستند و این در حالی است که قصد عدم بازپرداخت وام های اخذ شده را ندارند. این دسته، هیچ وقت تحت تعقیب کیفری قرار نمی گیرند، چه بسا که از طریق دولت برای بازپرداخت وام‌هایشان کمک می شوند.

وی در عین حال از افرادی خبر داد که با زد و بند، پرداخت رشوه و نداشتن وثیقه کافی تسهیلات کلانی را از بانک ها دریافت کرده اند و از پرداخت اقساط خود سر باز می‌زنند.

سخنگوی دستگاه قضا با هشدار به این افراد افزود: در چنین مواردی قوه قضائیه حتما با این افراد برخورد کرده و آنها را تحت تعقیب کیفری قرار می دهد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها