تعیین تکلیف 85 درصد پرونده فاقدین شناسنامه در دلگان سیستان و بلوچستان

فرماندار دلگان گفت: 85 درصد پرونده فاقدین شناسنامه دلگان در سال گذشته به همت شورای تامین و اداره ثبت و احوال شهرستان دلگان، تعیین تکلیف و اکثرا منجر به صدور شناسنامه شده و تلاش می‌ شود در نیمه نخست سال 98 کلیه پرونده های در دستور کار تعیین تکلیف شود.

تعیین تکلیف 85 درصد پرونده فاقدین شناسنامه در دلگان سیستان و بلوچستان

مجتبی شجاعی با تقدیر از اعضای شورای تامین افزود: 23 فقره پرونده که به تایید شورای تامین دلگان رسیده و مراحل آن طی شده در فروردین ماه منجر به صدور شناسنامه برای متقاضیان می‌شود.

وی با مهم دانستن دقت و اصالت سنجی هویت ایرانی افراد بیان کرد: طی دهه‌های گذشته به دلایلی همچون نبود نمایندگی ثبت احوال در نقاط دور افتاده، دوری از مرکز شهرستان، نبود راه‌های دسترسی روستاها، بی‌سوادی و ناآگاهی از مزایای شناسنامه، زایمان در منزل یا بیابان، کمبود درآمد و مشکلات دیگری از این دست موجب شد تا هزاران نفر در سیستان و بلوچستان از داشتن مدرک قانونی و سند هویتی محروم شوند.

وی ادامه داد: همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و تردد و سکونت افراد بیگانه در این استان از جمله عواملی است که از گذشته تاکنون باعث کم ثبتی و دیرثبتی وقایع مرگ و میر، ازدواج و ولادت و همچنین پدیده مشکوک التابعین شده است.

شجاعی از شناسنامه به عنوان سند هویت ایرانی بودن به عنوان سندی حیاتی، مهم و ضروری در نگه‌داری آن نام برد و گفت: تهاجم فقط اشکال نظامی، فرهنگی ندارد و تلاش اتباع بیگانه برای به دست آوردن شناسنامه ایرانی از هر طریق و با هر ترفندی خود تهاجم هویتی بیگانه است که هر میزان در این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: به هر میزان جلوی این اتباع غیرمجاز سودجوی به دنبال شناسنامه را بگیریم اولا از هویت ملی‌مان، محافظت و دوما از تهاجم هویتی که بسیار خطرناک است، جلوگیری کرده‌ایم. از طرفی از حقوق اساسی و اولیه کلیه ایرانیهایی که به دلایلی در گذشته موفق به دریافت شناسنامه نگردیده اند، دریافت شناسنامه و بهره مندی از مزایا و حقوق مربوط به آن است.



منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها