پنجعلی: این دربی هم آش دهان‌سوزی نمی‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: فکر نمی‌کنم این بازی آش دهن سوزی شود، بار روانی دربی همیشه بالا است و بازیکنان اذیت می‌شوند.

پنجعلی: این دربی هم آش دهان‌سوزی نمی‌شود

محمد پنجعلی قبل از دربی 89 در جمع خبرنگاران،‌ گفت: به همه هموطنان سال جدید را تبریک می‌گویم. همچنین فاجعه اخیر سیر در ایران به همه مردم تسلیت می‌ گویم و امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی افزود: زیبایی فوتبال به این رقابت‌های سالم مثل دربی است و این اتفاق اجاق فوتبال را گرم نگه می‌دارد. رسانه‌ها با زحمت زیاد و انعکاس اخبار مسابقات نقش مهمی در نمایش این زیبایی‌ها دارند.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه در رابطه با فاصله امتیازی کم دو تیم، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم این بازی آش دهن سوزی شود. بار روانی دربی همیشه بالا است و بازیکنان اذیت می‌شوند. دراین شرایط کیفیت بازی‌ها افت می‌کند. البته اگر یک گل زود به ثمر برسد ترس بازیکنان می‌ریزد و راحت‌تر بازی می‌کنند.

پنعجلی در مورد اینکه آیا این دربی برنده دارد، گفت: ما باید برنده این بازی شویم.

وی در مورد اینکه چه فاکتورهایی برای برنده شدن در دربی لازم است، تصریح کرد: مسائل روحی روانی اهمیت زیادی دارد. در این مسابقات بازیکنان در یک استپ ساده هم دچار مشکل می‌شوند. دلیل این مسئله هم فشار روانی بازی و انعکاس ساده‌ترین اتفاقات است. این مسئله کیفیت بازیکنان را کم می‌کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آیا در زمان بازی کردن خودش هم این شرایط را داشت، اظهار داشت: اگر خاطرتان باشد من در محوطه جریمه خودمان هم استپ می‌کردم. روی خودم قبل از بازی خیلی کار می‌کردم. الان هم به کار برانکو اعتقاد زیادی دارم او از لحاظ روحی و روانی بسیار کاربلد است. مصاحبه‌های او را که می‌خواندم دیدم عملکرد درستی دارد. نباید بازیکن در این بازی از باخت بترسد. ترس از باخت باعث افت کیفت دربی می‌شود.

منبع: بانک ورزش

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها