سفری نوروزی هم‌راه با سوغات سنتی سنندج+تصاویر

سوغات سنتی سنندج خاطرات ماندگاری در ذهن مسافران نوروزی برجای گذاشته است.

سفری نوروزی هم‌راه با سوغات سنتی سنندج+تصاویر

سنندج یکی از شهرهای مهم ایران و جزو مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی کشور است؛ این شهر تاریخی جزو استان‌های غربی و سردسی و با استان‌های همدان و کرمانشاه همسایه است.

استان کردستان به علت فرهنگ و تاریخ کهن خود دارای اماکن فراوان تاریخی و گردشگری فراوان بوده و در کنار این آثار تاریخی دارای صنایع‌دستی و سوغات متعددی است که گردشگران و مسافران متعددی را برای گشت‌وگذار و خرید در سنندج جذب می‌کند.

گلیم‌بافی، قالی‌‌بافی، گیوه‌بافی، نازک‌کاری چوب، دست‌بافی، خراطی، ساخت زینت‌آلات محلی، سوزن‌دوزی و روکاری، حصیربافی، گیوه‌دوزی، ساخت محصولات چرمی، زرگری سنتی و سفالگری از جمله صنایع‌دستی منحصربه‌فرد استان کردستان محسوب می‌شود که چشم هر مسافری را به خود خیره می‌کند.

علاوه بر صنایع‌دستی استان کردستان سوغات منحصربه‌فردی نظیر کنجد گزو، نان برنجی، بادام سوخته و نخودی دارد که هرکدام قدمتی چند صدساله دارد؛ میهمانان نوروزی اگر می‌خواهند دست‌خالی این شهر را به دیار خود ترک نکنند پس سری به کارگاه تولیدی حاج صدیق حق‌گذار قدیمی‌ترین تولیدکننده سوغات و شیرینی سنتی در میدان لشکر سنندج بزنند و این سوغات شیرین را تهیه کنند.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها