حال و هوای عید در دروازه طلایی استان خوزستان+تصاویر

شهرستان اندیمشک که از آن به عنوان دروازه طلایی استان خوزستان یاد می‌شود،نقش مهم و محوری در تردد و حضور مسافران نوروزی شهرهای مختلف ایران اسلامی دارد و امروز به مرکز تردد و اسکان مسافران نوروزی تبدیل شده است.

حال و هوای عید در دروازه طلایی استان خوزستان+تصاویر

هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو استان خوزستان نیز حال و هوای نوروزی به خود گرفته و پذیرای میهمانان سرتاسر کشور است تا در چهره خوزستان نیز در سال نو عطر بهار به مشام برسد.

شهرستان اندیمشک که از آن به عنوان دروازه طلایی استان خوزستان یاد می‌شود،نقش مهم و محوری در تردد و حضور مسافران نوروزی شهرهای مختلف ایران اسلامی دارد و امروز به مرکز تردد و اسکان مسافران نوروزی تبدیل شده است.

حال و هوای کوچه و بازار این شهرستان بهاری است و باران و سیلاب اخیر نیز زیبایی بهار را از این شهر نگرفته است و طنین نوروز در روزهای نوروز میهمان پذیری مردم این شهر را به رخ می‌کشد و علی رغم گذشت چند روز از فصل بهار، هنوز بازار عید در اندیمشک پر رونق و داغ است.

اندیمشک برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده است

پیمان جهانگیری، اظهار داشت: هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو و علی رغم بارش باران شهرستان اندیمشک، پذیرای مسافران نوروزی سرتاسر کشور است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت بر بازار در تعطیلات سال نو، افزود: تمام فضاهای ورزشی و آموزشی شهرستان اندیمشک برای حضور مسافران نوروزی آماده سازی شده و در صورت نیاز و حضور مسافران نوروزی، مورد استفاده قرارمی‌گیرند و اندیمشک در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اندیمشک با بیان این که اندیمشک آماده میزبانی از مسافران نورزی است، خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود سد و دریاچه دز، سد و دریاچه کرخه، طبیعت بخش الوار گرمسیری از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان اندیمشک است.

649 مورد بازرسی از اصناف اندیمشک انجام شد

هوشنگ ماکنالی، اظهار داشت: هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو و با هدف نظارت بر بازار 649 مورد بازرسی از رستوران‌ها، پارکینگ‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر اصناف شهرستان اندیمشک انجام شده است.

وی با بیان این که پس از این بازرسی‌ها 41 مورد تخلف توسط بازرسان ثبت شد، گفت: پس از بازرسی‌های صورت گرفته، تخلف 19 واحد پوشاک 19 واحد پوشاک یک واحد پارکینگ، دو واحد رستوران، سه واحد نانوایی، چهار واحد کیف و کفش، 12 واحد خواربار فروشی کشف و پرونده آن‌ها برای بررسی بیشتر به اداره تعزیرات، ارسال شد.

سرپرست اداره صنعت و معدن شهرستان اندیمشک با اشاره به اجرای طرح نظارت و کنترل بر بازار در این شهرستان، عنوان کرد: اجرای این طرح از ابتدای اسفند ماهآغاز و تا پایان تعطیلات سال نو در اندیمشک به اجرا می‌رسد.

92 تن میوه به مناسبت سال نو در شهرستان اندیمشک توزیع شد

وی با اشاره به حجم ورود زائران سرزمین نور و مسافران نوروزی به شهرستان اندیمشک، بیان کرد: به همین جهت، تمهیدات لازم برای نظارت 24 ساعته بر بازار اندیمشک پیش بینی و اقدامات لازم فراهم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اندیمشک ادامه داد: بیش از این نیز روند توزیع میوه شب عید در شهرستان با همکاری اداره تعاون روستایی آغاز و بیش از 92 تن میوه شب عید هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو در اندیمشک توزیع می‌شود.

وی با بیان این که طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از 6 هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک فعال هستند خاطر نشان کرد: 29 اتحادیه مربوط به اصناف نیز در شهرستان اندیمشک به فعالیت می‌پردازد.

با گران فروشی و کم فروشی در اندیمشک برخورد می‌شود

ماکنالی با اشاره به لزوم مقابله با گران فروشی و کم فروشی در شهرستان اندیمشک، افزود: با فروشندگان و اصنافی که در این زمینه تخلف کنند به صورت جدی و مطابق با قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان این که اقلام پرمصرف شهروندان تأمین و به بازار تزریق می‌شود، گفت: مردم نگران کمبود مرغ برنج و شکر و دیگر اقلام پرمصرف مایحتاج خود نباشند این اقلام به مقدار کافی در بازار موجود است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اندیمشک با اشاره به ضرورت توزیع مواد غذایی در مناطق روستایی، بیان کرد: توزیع کالای اساسی در 11 نقطه از شهرستان و هفت محل فروش فوق العاده ادامه دارد.

آغاز طرح نظارت بر بازار و توزیع کالاهای اساسی در شهرستان اندیمشک

وی با بیان این که روند توزیع مرغ منجمد در شهرستان اندیمشک آغاز شده است، خاطر نشان کرد: طرح نظارت بر بازار و توزیع کالاهای اساسی در شهرستان همزمان با آغاز تعطیلات سال نو آغاز و تا پایان این تعطیلات ادامه دارد.

ماکنالی ادامه داد: روند توزیع میوه شب عید در شهرستان با همکاری اداره تعاون روستایی آغاز و بیش از 92 تن میوه شب عید هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو در اندیمشک توزیع می‌شود.

وی با اشاره به این که قیمت این میوه‌ها 50 درصد کم‌تر از قیمت در بازار است، افزود: این میوه‌ها با نرخ دولتی در شهرستان توزیع می‌شود که از این میزان 68 تن مربوط به پرتغال و 24 تن نیز مربوط به سیب زرد و قرمز است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اندیمشک ادامه داد: توزیع سیب قرمز و زرد با قیمت 5 هزار و 500 تومان برای هر کیلو، پرتغال تامسون با قیمت سه هزار و 500 تومان برای هر کیلو و پرتغال والنسیا با قیمت چهار هزار و 500 تومان در هر کیلو تا پایان تعطیلات سال نو در شهرستان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها