خطر انقراض 2 گونه خفاش نادر غار علی شیخ خوی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از تلاش برای ثبت غار علی شیخ این شهرستان در فهرست آثار طبیعی ملی خبرداد.

خطر انقراض 2 گونه خفاش نادر غار علی شیخ خوی

جبرئیل قلی پور اظهار کرد: پنج نوع گونه خفاش در غار علی شیخ خوی وجود دارد که دو گونه از آن در زمره خفاش‌های در معرض انقراض هستند که با ثبت غار علی شیخ در ردیف غارهای ملی طبیعی دو گونه خفاش نادر از خطر انقراض نجات می‌یابند.

وی با بیان اینکه درصددیم امسال این غار را در ردیف غارهای طبیعی ثبت ملی کنیم، تصریح کرد: با ثبت این غار درجه حفاظتی‌اش ارتقا یافته و در نتیجه از انقراض این گونه خفاش‌های نادر جلوگیری می‌شود.

قلی پور افزود: دو نوع از این گونه نادر خفاش ها در سطح کشور فقط در غار علی شیخ وجود دارد.

رئیس اداره محیط زیست خوی همچنین ازاحیای آبشخورها و احداث آب انباربرای ذخیره نزولات آسمانی در منطقه حفاظت شده مراکان خبر داد و گفت: امسال برای ایام گرم و کم آب سال در صدد هستیم با احداث این آب انبارآب مورد نیاز گونه جانوری این منطقه را تامین نماییم.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۱۴۰۰ قوچ و میش و ۳۴۱۵ کله بز در منطقه مراکان نگهداری می‌شوند که نسبت به مشابه سال قبل از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار هستند.

قلی پور همچنین از آمادگی برای روز سیزده به‌در خبر داد و گفت : با همکاری این اداره و شهرداری خوی در پنج نقطه شهر کیسه زباله‌های از نوع تجزیه‌پذیر و بروشورهای هشداری‌های زیست محیطی بین مردم توزیع خواهد شد .

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها