صندوق زعفران راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای ملی زعفران از ایجاد و راه‌اندازی صندوق حمایتی مختص زعفران خبر داد.

صندوق زعفران راه‌اندازی می‌شود

علی حسینی با اعلام این خبر، افزود: سرمایه این صندوق از درآمد صادرات تامین و برای رونق تولید و بازار زعفران استفاده می شود.

وی ادامه داد: بهبود فرآوری، افزایش کیفیت تولید، افزایش بهره وری، ایجاد مزارع جدید و آموزش به کشاورزان از برنامه های صندوق زعفران است.

حسینی همچنین از تصوب طرحی جدید در شورای ملی زعفران خبر داد که بر اساس آن اجازه صادرات زعفران تنها به کسانی داده می شود که اهلیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: این طرح کمکی خواهد بود تا از حضور افراد سودجو در بازار که فقط به قصد تامین ارز به صادرت زعفران روی آورده اند، جلوگیری شود.

حسینی نتیجه حضور این افراد سودجو را تخریب بازار جهانی زعفران ایران دانست.

وی با یادآوری اینکه در سال زراعی جدید شاهد بهبود بازار صادراتی زعفران بودیم، افزود: از آبان ماه با توجه به کاهش دخالت دولت در بازار زعفران و واگذاری آن بهبخش خصوصی شاهد ثبات بازار و قیمت زعفران بودیم و این موضوع نتایج خوبی از جمله افزایش صادرات را برای ما به همراه داشت.

حسینی اضافه کرد: در بازار با ثبات فروشنده و خریدار بدون نگرانی از افزایش ناگهانی قیمت اقدام به برنامه ریزی برای خرید و فروش می کنند که این امر ورنق را به دنبال دارد.

وی میزان صادرات زعفران تا پایان دی ماه 97 را بیش از 211 تن عنوان کرد که خبر خوبی برای آینده بازار صادراتی کشور است.

به گفته حسینی؛ این میزان صادرات در سال گذشته نشان داد که ما می توانیم همانطور که بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم بزرگترین صادرکننده زعفران نیز باشیم.

این عضو شورای ملی زعفران اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کشوری قادر به ثبت چنین رکوردی در جهان نیست چراکه سایر کشورها کمتر از 10 درصد زغفران را تولید می کنند.

علی حسینی در پایان حفظ موفقیت در صادرات زعفران در سال 98 را به شرطی دانست که برخی بر طبل گرانی نکوبند و دولت دخالت بی مورد در بازار زعفران نداشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها