4000 رأس دام به سیل‎زدگان گلستانی اهدا می‎شود/ ایجاد 3 هزار شغل برای مردم سیل‎زده گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان، از اهدای 4 هزار رأس دام سبک به سیل‎زدگان گلستانی خبر داد.

4000 رأس دام به سیل‎زدگان گلستانی اهدا می‎شود/ ایجاد 3 هزار شغل برای مردم سیل‎زده گلستان

جلسه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان و مدیرکل کمیته امداد استان عصر امروز در راستای تسریع در روند کمک‎رسانی به سیل‎زدگان برگزار شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان در حاشیه این جلسه ضمن ابراز همدردی با سیل‎زدگان گلستانی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحت عنوان بنیاد اجتماعی برکت استان از ابتدای آغاز بحران سیل در مناطق سیل‎زده استان گلستان حضور یافت.

محمدمهدی سلمان‎زاده ادامه داد: پس از اتمام ارزیابی‎ها و شناسایی منطقه به این نتیجه رسیدیم که در حدفاصل گمیشان و آق‎قلا منطقه‎ای را برای انجام اقدامات خدمت‎رسانی در دستور کار قرار دهیم و در همین راستا اقدامات اولیه را با موضوع اسکان آغاز کردیم.

* توزیع 70 هزار پرس غذای گرم بین سیل‎زدگان/ ایجاد 3 هزار اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

وی تصریح کرد: در بندرترکمن هشت مرکز را برای اسکان سیل‎زدگان تجهیز کردیم و افرادی که در موضوع سیل‎زدگی مورد تهدید بودند را در بندرترکمن و به نقطه‎ای امن اسکان دادیم و تاکنون 4 هزار و 500 نفر از سیل‎زدگان گلستانی در مراکز اسکان شهرستان بندرترکمن اسکان یافتند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان افزود: پس از اسکان، تغذیه سیل‎زدگان در دستور کار قرار گرفت، در حال حاضر حدود 4 هزار غذای گرم در بندرترکمن طبخ می‎شود و با افزایش تعداد سیل‎زدگان در گمیشان نیز پایگاه اسکان ایجاد شده که در آن نقطه نیز روزانه به 2 هزار و 500 نفر خدمات‎دهی می‎شود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان تاکنون حدود 70 هزار پرس غذای گرم بین سیل‎زدگان گلستانی توزیع شده است، اذعان کرد: علاوه‎بر ناهار، در دو وعده شام و صبحانه نیز به سیل‎زدگان خدمات‎دهی می‎شود و تاکنون حدود 70 هزار پرس غذای سرد و صبحانه بین مردم سیل‎زده توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اقلام دیگر اعم از کنسروجات، آب معدنی و ... برای کمک به سیل‎زدگان توسط زیرمجموعه‎های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمک‎های مردمی در قرارگاه جمع‎آوری کمک‎های مردمی جمع‎آوری و بین سیل‎زدگان گلستان توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان فعالیت در حوزه امداد و نجات را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای کمک‎رسانی به سیل‎زدگان برشمرد و ابراز کرد: پس از وقوع سیل تیم‎های فرهنگی را با بهره‎گیری از گروه‎های جهادی که از اقشار مختلف بودند را سازماندهی کردیم که علاوه‎بر کاهش آلام سیل‎زدگان، برای جلب رضایت آنها در انتقال به نقاط امن تلاش می‎کنند.

سلمان‌زاده تأکید کرد: در مقرهای اسکان چادری ویژه کودکان ایجاد شده و در آن بانوان طلبه، فرهنگیان و دانشجویان، در حوزه‎های اجتماعی برنامه‎هایی ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‎کنند.

وی از اهدای 4 هزار سری لوازم خانگی به خانواده‎های سیل‎زدگان گلستانی خبر داد و اذعان کرد: یخچال، فرش، رختخواب، قابلمه و ظروف و موکت از جمله لوازم و اقلامی است که به سیل‎زدگان اهدا می‎شود و در همین راستا نیز امروز جلساتی را با مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل بهزیستی استان گلستان داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان گلستان همچنین از اهدای 4 هزار رأس دام سبک به سیل‎زدگان استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 3 هزار شغل به‎همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای سیل‎زدگان در استان گلستان ایجاد می‎شود.

* تا پایان بحران سیل و مرمت منازل کنار مردم هستیم

سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر روند تخلیه آب در برخی نقاط شهرستان سیل‎زده آق‎قلا توسط گروه‎های جهادی ما در حال انجام است و امید داریم به همت گروه‎های جهادی بتوانیم در حوزه مرمت و بهسازی منازل مسکونی آسیب‎دیده نیز گام برداریم.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا در کنار مردم سیل‎زده هستیم و بنا به فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند: «برای کمک به سیل‎زدگان بشتابید.» تا پایان بحران سیل اعم از تخلیه و مرمت منازل مسکونی خسارت‎دیده در کنار مردم سیل‎زده حضور خواهیم داشت.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها