ریزش موی بازیگر جیمز باند برای او دردسر ساز شد

بازیگر فیلم جیمز باند در سن ۲۱ سالگی ریزش مو پیدا کرد و مجبور شد در تمام فیلم‌های جیمز باند از کلاه گیس استفاده کند.

ریزش موی بازیگر جیمز باند برای او دردسر ساز شد

شان کانری که به خاطر ایفای نقش خود در هفت فیلم جیمز باند شناخته شده است، در زمان ساخت این فیلم با مشکل عجیبی روبرو شد، او در سن ۲۱ سالگی در حال کچل شدن بود و برای بازی در ادامه این فیلم سینمایی مجبور بود از کلاه گیس استفاده کند. در ادامه به زندگینامه این بازیگر محبوب می‌پردازیم.

توماس شان کانری بازیگر سینمای هالیوود است و از معدود کسانی که به خاطر محبوبیت و فرهیخته بودن او لقب «رییس؛ sir» را به او دادند. او در سال ۱۹۳۰ در اسکاتلند در خانواده‌ای که وضعیت مناسبی نداشت متولد شد مادرش یوفمیا مک بین نظافتچی و پدرش جوزف کانری کارگر کارخانه بودند، والدین او از مهاجران اسکاتلندی بودند که در ایرلند سکونت داشتند.

پس از پایان تحصیلات به نیروی دریایی پیوست، اما به دلیل زخم اثنی عشر از نیروی دریایی اخراج شد، پس از آن مدتی به عنوان راننده کامیون فعالیت می‌کرد در همین زمان شان بدنسازی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد، ولی حاضر نشد در مسابقات جهانی شرکت کند و به زودی این ورزش را کنار گذاشت.

او در سال ۱۹۵۱ با تئاتر کار خود را شروع کرد و در سال ۱۹۵۷ نیز با فیلم رانندگان جهنمی وارد عرصه بازیگری در سینما شد. او فیلم‌های موفق دیگری نیز مثل «انجمن نجیب‌ز ادگان عجیب»، «ایندیانا جونز» و «آخرین جنگ صلیبی» نیز بازی کرده است، اما شهرت او به خاطر بازی در فیلم جیمز باند به دست آمد.

او در سال ۱۹۶۷ از ایفای نقش جیمز باند کناره گیری کرده بود، اما عدم استقبال مردم از بازیگر جایگزین برای این نقش به اصرار عوامل ساخت این فیلم دوباره به ایفای این تقش در فیلم الماس ابدیت پرداخت، اما بعد از آن اعلام کرد که دیگر هرگز نقش جیمز باند را بازی نخواهد کرد.

اما او باز هم نتوانست سر حرفش بایستد و ۱۲ سال بعد اخرین نقش خود در جیمز باند را نیز بازی کرد که فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و توانست نمره خوبی را از منتقدین کسب کند.

او جوایز بسیاری نیز کسب کرده که از جمله آن میتوان به جایزه اسکار نقش مکمل برای فیلم تسخیر پذیران اشاره کرد، او همچنین سه جایزه گلدن گلوب و بفتا را نیز در کارنامه خود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها