باران بخشی از دیوارهای غربی قلعه تاریخی اردان تفت را تخریب کرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: بخشی از دیوارهای غربی قلعه تاریخی اردان شهرستان تفت براثر بارش های اخیر تخریب شد.

باران بخشی از دیوارهای غربی قلعه تاریخی اردان تفت را تخریب کرد

بارش های اخیر باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق استان سبب تخریب بخشی از بناهای تاریخی و منازل روستاها شد.

با توجه به وجود روستاهای تاریخی در استان که قدمت بسیار زیاد دارند، امکان تخریب این آثار تاریخی در زمان‌هایی که بارش ها زیاد باشد وجود دارد.‌

سید مصطفی فاطمی، با اشاره به اینکه بارش های اخیر سبب تخریب برخی از سقف‌های منازل و بخش کوچکی از دیوارهای قلعه تاریخی اردان شهرستان تفت شده است اظهار داشت: قلعه اردان مربوط به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است که بر اثر بارش روزهای گذشته، بخشی از دیوار غربی این قلعه تخریب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: طی بازدیدی که امروز از این روستا و قلعه تاریخی آن صورت گرفت متوجه تخریب بخشی از دیوارهای آن شدیم که در حال رسیدگی و رفع مشکل آن هستیم.

وی با بیان اینکه بارش های اخیر در شهرستان تفت و روستاهای آن زیاد بود خاطرنشان کرد: بخشی از دیوارهای منازل روستاهای سانیج و ده بالا نیز بر اثر بارش زیادی که رخ داد، تخریب شد که این منازل نیز مشکلشان رسیدگی و حل می‌شود.

قلعه اردان مربوط به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان دهشیر، روستای اردان واقع شده و این اثر در تاریخ 7 اسفند 1386 با شمارهٔ ثبت 21715 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها