سردار هادیان‌فر: واژگونی خودرو شایع‌ترین حوادث رانندگی کشور در نوروز ۹۸ بود

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای کشور در هفته نخست نوروز، گفت: واژگونی خودرو شایع‌ترین حوادث رانندگی کشور در نوروز بود.

سردار هادیان‌فر: واژگونی خودرو شایع‌ترین حوادث رانندگی کشور در نوروز ۹۸ بود

سردار سید کمال هادیان‌فر امروز در حاشیه بازدید از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی و مناطق سیل‌زده به مازندران اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه 37 درصد حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده است، افزود: در مازندران بیشتر نگرانی‌ها بابت تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران بوده که بیشتر در مسیرهای روستایی و فرعی شاهد این حوادث ناگوار هستیم.

هادیان‌فر با اشاره به توجه عامه مردم به فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی از کاهش 47 درصدی تصادفات منجر به جرح و منجر به فوت در کشور خبر داد و گفت: 82 درصد تخلفات کشور ناشی از چهار عامل اصلی سرعت، سبقت، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی است.

وی با بیان اینکه واژگونی خودرو از شایع‌ترین وقایع رانندگی در کشور و محورهای مواصلاتی مازندران به شمار می رود، افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از دلایل اصلی واژگونی خودروها به شمار می‌روند.

هادیان‌فر گفت: به دلیل برخورداری از مواهب الهی شاهد حجم گسترده ای از مسافرت‌ها در استان‌های شمالی کشور هستیم که برای این منظور برنامه‌ریزی‌های خاصی برای تسهیل در وضعیت ترافیک و کاهش حوادث جاده ای در این استان‌ها صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از به‌کارگیری 35 هزار نفر از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای خدمت به هموطنان در محورها و معابر درون‌شهری خبرداد و افزود: مازندران از شش محور ورودی و خروجی برخوردار بوده که با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در این استان 21 میلیون و 300 هزار تردد در شش محور ورودی و خروجی این استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به این‌که پیش بینی راهور ناجا مبنی بر افزایش 10 درصدی مسافرت‌ها در کل کشور بوده است،گفت: علیرغم شرایط جوی و حوادث پیش آمده شاهد افزایش 7.5 درصدی مسافرت‌ها در کشور و در برخی از استان‌ها بیش از این رقم بوده ایم.

هادیان‌فر کاهش حوادث جاده ای را از اهداف جدی پلیس در سال 98 با شعار پرهیز از خطر و آرامش در سفر برشمرد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف و پرخطر خط قرمز پلیس در ایجاد نظم ترافیکی است و خودروهای حادثه‌ساز در صورت تخلف تا پایان فروردین به پارکینگ‌ها منتقل خواهند شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با شاره به اینکه 22 میلیون وسیله نقلیه فعال در سراسر کشور وجود دارد،گفت: 16 دستگاه در تامین امنیت عبور و مرور نقش دارند و در برقراری امنیت ترافیک در ایام نوروز امسال 107 هزار نفر در کنار نیروهای پلیس راهور در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

وی پایبندی، قانون‌مداری، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری و همراهی مردم با پلیس را از مهم‌ترین راه‌های کاهش تصادفات و حوادث رانندگی برشمرد.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها