انتقاد از برگزاری فینال اروپا در باکو

شبکه هواداران فوتبال اروپا FSE نسبت به میزبانی باکو به عنوان محل برگزاری فینال لیگ اروپای این فصل ابراز نگرانی کرده و به یوفا درباره کارنامه حقوق بشری جمهوری آذربایجان هشدار داد.

انتقاد از برگزاری فینال اروپا در باکو

درحالیکه طبق برنامه قرار است فینال رقابتهای این فصل لیگ اروپا روز 29 ماه مه ساعت 23 به وقت محلی در ورزشگاه المپیک باکو برگزار شود، شبکه هواداران فوتبال اروپا FSE با ارسال نامه‌ای به یوفا و انتشار یک بیانیه نسبت به این میزبانی اعتراض کرده و کارنامه حقوق بشری جمهوری آذربایجان را باعث نگرانی از برگزاری این بازی دانست.

شبکه هواداران فوتبال اروپا از جو پرچالش ورزشگاه باکو انتقاد کرده و از یوفا خواسته است به صورت ویژه به بررسی کارنامه حقوق بشری جمهوری آذربایجان بپردازد. FSE به این اشاره کرده که از 69700 بلیط بازی فینال که کل ظرفیت ورزشگاه است تنها 37500 بلیط برای خرید در اختیار عموم قرار می‌گیرد و این را نگران‌کننده خوانده است. در نامه FSE به این اشاره شده که با توجه به کاهش شدید تعداد بلیط‌های در دسترس عموم، هواداران دو تیم راه یافته به فینال با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

در بیانیه FSE آمده است:" با توجه به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در سال 2019، وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان بحرانی است".

در ادامه بیانیه FSE چنین آمده:" کارنامه جمهوری آذربایجان در برخورد با اقلیت‌ها و گروه‌های مخالف بسیار وخیم است. یوفا پیش از این اعلام کرده که با مقامات این کشور در حال مذاکره است تا از ورود و اقامت ایمن هواداران فوتبال به این کشور اطمینان حاصل کند. از این گذشته در آذربایجان، هواداران فوتبال به طور مرتب با برخورد مقامات حکومتی روبرو می‌شوند و حضور پررنگ پلیس در استادیوم‌ها این شرایط سرکوبگرانه را تشدید می‌کند

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها