۱۰ تکنیک عالی برای محبوبیت بیشتر نزد افراد

در این مطلب ۱۰ ترفند فوق العاده را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محبوبیت خود در نزد افراد را دو چندان کنید.

۱۰ تکنیک عالی برای محبوبیت بیشتر نزد افراد

وقتی که سخت کار می‌کنید و تمام سعی خود را دارید تا به اهدافتان برسید، هر چیزی که بتواند به شما نیرو و انگیزه‌ای مضاعف بدهد موثر بوده و می‌تواند راه شما به سمت موفقیت را تسهیل سازد.

ترفند‌های ذهنی ممکن است شما را به یک موجود فرازمینی مانند «جدای» تبدیل سازند، اما استفاده از توانایی‌های خارق العاده، اما طبیعی مغز برای اهداف خود می‌تواند تاثیری مثبت بر هر کسی که در اطراف شماست داشته باشد. به محض این که با این ۱۰ ترفند ذهنی آشنا شوید نمود آن‌ها را در هر طرف خود خواهید دید. با کمی تلاش از جانب شما، تاثیر ناخودآگاهانه این ترفند‌ها روی رفتار می‌تواند باعث تغییری شگرف در زندگی روزمره شما شود.

۱- وقتی گروهی از افراد با هم می‌خندند، هر یک از اعضای گروه ناخودآگاه با شخصی که نزدیک‌ترین رابطه و احساس را با او دارند تماس چشمی برقرار می‌کنند

این ترفند می‌تواند شما را به یک مشاهده گر هوشیار و ریزبین در همه روابط تان تبدیل سازد. این ترفند به شما خواهد گفت که هر یک از اعضای گروه یا همکاران شما به کدام یک از دیگر اعضای گروه اعتماد و علاقه بیشتری دارد و می‌تواند سرنخی باشد برای این که دریابید چه کسی از اطرافیانتان می‌تواند بهترین گزینه برای دوستی باشد. البته این ترفند جالب همزمان نشان خواهد داد که چه کسی از اطرافیانتان توجه شما را به خود جلب کرده است.

۲- وقتی شخصی کاری برای شما انجام می‌دهد در واقع باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر شما را دوست داشته باشند

وقتی که کسی را ترغیب می‌کنید کاری برای شما انجام دهد، آن‌ها ناخودآگاهانه دلیل این لطف در حق شما را توجیه می‌سازند. برای مثال برخی از این توجیهات معمول عبارتند از: این که «او دوست من است»، «او را دوست دارم» یا «او به شخصی می‌ماند که لطف مرا جبران خواهد کرد». این توجیهات به خوبی به سود شما خواهند بود. نه تنها در یک کار یا چیزی از دیگران کمک گرفته اید بلکه طرف دیگر نیز بسیار بیشتر از گذشته به شما علاقمند خواهد شد.

۱۰ تکنیک عالی برای محبوبیت بیشتر نزد افراد

۳- سکوت در نهایت به جواب منتهی می‌شود

وقتی که از یکی از اطرافیانتان سوالی می‌پرسید و آن‌ها در پاسخگویی تعلل می‌کنند، برای پیش بردن گفتگویتان احساس فشار نکنید. ساکت ماندن طرف برای شما یک مزیت است. لحظات سکوت باعث می‌شود که افراد حس کنند وقت صحبت کردن آن‌ها فرا رسیده به خصوص وقتی که توپ در زمین آن‌ها باشد. این روش یک ابزار بسیار مهم و مفید در مذاکرات و دیگر گفتگو‌های جدی و سخت است. فقط سعی کنید بحث را تا جایی ادامه دهید که به جوابتان برسید.

۴- دست‌های باز باعث ایجاد اعتماد می‌شود

وقتی که کسی از شما می‌پرسد فلان چیز کجاست، به جای اشاره با دست یا انگشت، بهترین گزینه این است که با دست باز به آن چیز اشاره کنید. این روش بدین دلیل می‌تواند موثر باشد، زیرا دست باز نوعی حس اعتماد را به طرف مقابلتان منتقل می‌سازد و بدین ترتیب احتمال اینکه او با خواسته شما موافقت کند بیشتر بوده و شما را شخصی دوست داشتنی‌تر خواهد دانست. اشاره کردن در حالی که کف دست شما رو به پایین است نوعی توهین و یا بی ادبی در نظر گرفته می‌شود.

۵- تکان دادن سر هنگام صحبت کردن یا زمانی که از شما سوال می‌شود امکان موافقت طرف مقابل با خواسته یا حرف شما را افزایش خواهد داد

دفعه بعد که خواستید نظر کسی را جلب کنید و او را با طرز فکر خود موافق سازید، سعی کنید هنگام حرف زدن سر خود را تکان دهید. افراد به شکل ناخودآگاه زبان بدن اطرافیان خود را تقلید می‌کنند تا درک بهتری از احساسات آن‌ها داشته باشند. هنگامی که سرتان را تکان می‌دهید و حرف می‌زنید، نشان می‌دهید که در حال گفتن یک واقعیت و چیزی مناسب و مفید هستید و بدین ترتیب امکان این که اطرافیان با گفته یا درخواست شما موافقت کنند بیشتر است.

۶- افراد چیز‌های نیمه تمام را بهتر به یاد می‌آورند

تمایل طبیعی برای به یاد آوردن چیز‌های ناتمام را اثر زیگارنیک می‌نامند. آیا شما نیز متوجه شده اید که برخی از آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی به صورت ناگهانی تمامی می‌شوند؟ در واقع کمپانی سازنده این آگهی‌ها آن را کوتاه می‌سازد تا بسیار بیشتر از دیگر آگهی‌های تبلیغاتی در ذهن شما باقی بماند. بهترین راه برای فراموش کردن چیز‌های ناتمام (آگهی تبلیغاتی یا حتی یک آهنگ) این است که آن را در ذهن خود کامل کنید. اگر یک آهنگ دائماً در ذهن و مغز شماست، سعی کنید آخرین بیت‌های آن را بخوانید و خیلی زود آن آهنگ از ذهن شما پاک خواهد شد.

۷- برای تمرکز و آرامش آدامس بجوید

جویدن آدامس در واقع سطح کورتیزول را در مغز شما کاهش می‌دهد؛ هورمونی که مسئول استرس است. اما کاهش استرس تنها فایده آدامس جویدن نیست بلکه این کار باعث تمرکز بیشتر شما شده و عملکرد شما در وظایف مربوط به حافظه را بهبود خواهد بخشید. آدامس جویدن این کار را با افزایش جریان خون به مغز و آماده عکس العمل نگه داشتن حواس شما انجام می‌دهد.

وقتی که یک شرایط استرس زا را تجربه می‌کنید و آدامس می‌جوید، احتمال این که بدن شما وارد حالت غریزی مقابله یا فرار (که تصمیم گیری‌های عجولانه و عدم تمرکز را در پی دارد) کاهش خواهد یافت. البته درست که هنگام صحبت کردن نباید آدامس جوید، اما می‌توانید از این ترفند برای آماده شدن به منظور یک بحث چالش برانگیز و مهم استفاده کنید.

۸- پا‌های افراد علایق و خواسته‌های آنان را برملا می‌سازند

وقتی که با کسی صحبت می‌کند به پا‌های او توجه داشته باشید. اگر جهت پاهایشان به طرف شما باشد، آن‌ها به گفته‌های شما علاقمند بوده و به گفته‌های شما به خوبی گوش می‌دهند، اما اگر پاهایشان در جهتی دیگر باشند به احتمال زیاد نگاه مثبتی به دیدگاه و صحبت‌های شما ندارند و از لحاظ روانی با شما رابطه برقرار نمی‌کنند.

۹- وقتی با فرد تازه‌ای آشنا می‌شوید بهتر است در صحبت هایتان از نام او استفاده کنید

اینجا هدف تکرار نام این افراد برای ۳ بار در چند دقیقه اول آشنایی و صحبت است. این ترفند بسیار خوب عمل می‌کند، اما باید آن را به شکل طبیعی انجام دهید. وقتی که بی دلیل و مصنوعی اسم او را به زبان می‌آورید احمقانه جلوه خواهد کرد. سعی کنید از عباراتی شبیه «سلام…»، «از آشنایی با شما خوشوقتم…» و «اهل کجا هستید…» استفاده کنید که نقاط خالی با اسم شخص مورد نظر پر خواهند شد.

۱۰- نشان دادن هیجان باعث می‌شود که دیگران شما را دوست داشته باشند

این ترفند به همان گزاره عمومی برمی گردد که همه ما سعی می‌کنیم رفتار اطرافیانمان را مانند آینه منعکس و تقلید کنیم. وقتی که با دیدن شخصی اظهار شگفتی و هیجان می‌کنید آن‌ها همان حس را به شکلی طبیعی به شما باز خواهند گرداند. این ترفند یک روش ساده برای یک تاثیر قوی در اولین برخورد و علاقمند کردن دیگران به شماست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها