فرهاد پورغلامی: ملوان قربانی ساختار فوتبال ایران شد/ دوست داشتم تیم‌ملی قهرمان آسیا شود

سرمربی سابق ملوان و تیم ملی از شرایط باشگاه بندرانزلی گله‌‍مند است.

فرهاد پورغلامی: ملوان قربانی ساختار فوتبال ایران شد/ دوست داشتم تیم‌ملی قهرمان آسیا شود

به گزارش خبر فوری ، ملوان انزلی این روز ها درگیر مشکلات متعددی است. انزلیچی ها نه تنها زمین خوبی برای میزبانی از رقبا ندارند بلکه درگیری های مالی دغدغه یکی از بهترین باشگاه های ایران را بیشتر کرده است. حالا آن ها به یک تیم متوسط در لیگ یک تبدیل شده اند. با فرهاد پورغلامی، پیشکسوت این تیم درباره ملوان، تیم ملی و ورزش ایران در سال 97 گفت‌وگو کرده ایم.
*سال 97 برای ورزش ایران چگونه بود؟
برای من جذاب نبود. می خواستم ملوان را با یک بازنگری جدید تیم را از نو بسازم. یک پروژه سه تا پنج ساله داشتم تا ملوان را به نسل جدیدی منتقل کنم. اما مسائلی پیش آمد که باعث شد این اتفاق ها رخ ندهد. بازگشت به ملوان برای من اتفاق خوبی بود اما نتوانستم آن طور که دوست داشتم این تیم را مدیریت کنم. بنابراین سال گذشته برای من جذاب نبود. اما برای ورزش کشور فوق العاده بود. در جام جهانی و جام ملت های آسیا نتایج خوبی گرفتیم. ما از نخستین تیم هایی بودیم که به جام جهانی روسیه صعود کردیم. بازی های خوبی هم در روسیه انجام دادیم. ناکامی در امارات اما باعث شد نتوانیم انتظاراتی که از تیم ملی داشتیم را به چشم ببینیم. دوست داشتم ملی قهرمان آسیا شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
*ملوان یکی از بهترین تیم های شهرستانی ایران است. برنامه ای دارید که ملوان را دوباره احیا کنید؟ شبیه به آن چه که در پرسپولیس پیشکسوتان این تیم تدارک دیده اند؟
باشگاه ملوان بندرانزلی به شهرش خدمت زیادی کرده است. در راس آن در دوران آقای صالح نیا، پس از آن هم توسط غفور جهانی و مرحوم سیروس قایقران. مازیار زارع و پژمان نوری هم که از ملوان به تیم ملی رسیدند. حق ملوان نیست در شرایط فعلی قرار بگیرد. وقتی ساختار فوتبال ایران ضعیف باشد، تیم های باشگاهی مثل ملوان ضربه می خورند. چون وقتی شما بازیکن سازی می کنید و بعد آن ها را با قیمت ارزان و حتی رایگان از دست می دهید دیگر نمی توانید ادامه دهید. باشگاهی که می تواند میلیارد ها درآمد داشته باشد حالا به خاطر مشکلات مالی حتی اسپانسر هم پیدا نمی کند. وقتی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران حمایتش از ملوان را کم تر کرد، مدیریت تیم دچار مشکلات زیادی شد. ملوان به تدریج نابود شد و متاسفانه به لیگ یک سقوط کرد و حالا سه سال است که درگیر این سختی ها هستیم. شهر انزلی یکی از شهر های قدرتمند اقتصادی کشور است. منطقه آزاد، گمرک، شیلات، جاذبه های گردشگری و کشاورزی در انزلی واقعا فوق العاده است. همین الان هم دیر است که به فکر ملوان باشیم. برای پیشکسوتان فوتبال گیلان ملوان همیشه یک خط قرمز است. امیدوارم همه ملوانی ها همه مشکلات را کنار بگذارند تا ملوان به روز های خوش بازگردد. انشالله نیروی دریایی به ملوان ورود کند و باشگاه را دوباره مدیریت کند. الان 30 در از باشگاه در اختیار نیروی دریایی است و امیدوارم این درصد بیشتر شود. هر زمانی که نیروی دریایی در ملوان هزینه کرده است، ما شانس زیادی برای قهرمانی داشته ایم.
*در جام حذفی هم که نماینده ای از استان گیلان حضور دارد.
داماش به فینال جام حذفی رسیده است. این شگفتی جام امسال است. هر سال جام حذفی یک پدیده دارد اما امسال داماش این شگفتی را کامل کرد و به فینال رسید. با این حال من شانس سپاهان برای شکست پرسپولیس و سپس پیروزی مقابل داماش را بیشتر می بینم. در لیگ هم شرایط مشابهی داریم. لیگ خیلی جذاب است و اگر برنامه عجیب لیگ بیشتر از این به لیگ ضربه نزند، هر بازی هیجان خاص خودش را خواهد داشت.
*سخن پایانی؟
برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی می کنم. از خداوند می خواهم وضعیت اقتصادی مردم ایران بهتر شود. امیدوارم در سال 98 ملوان به روز های خوبش بازگردد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها