دربی نوروزی؛ جنگ بی‌نهایت برای قهرمانی

شاگردان شفر در شرایطی مقابل بازیکنان برانکو قرار می گیرند که برخلاف چند دربی اخیر، حالا شانس استقلال برای پیروزی بیشتر است.

دربی نوروزی؛ جنگ بی‌نهایت برای قهرمانی

به گزارش خبر فوری ؛ دربی همیشه برای اهالی فوتبال جذاب است. حتی اگر در بی رمق ترین روزهایش باشد، هیجان و کری خوانی دربی ها همیشه به یادماندنی است. فرقی نمی کند دربی برای کدام شهر و کشور باشد. آن چیزی که دربی ها را زنده نگه می دارد، استرسی بی مثال است که فقط در مسابقه های حیثیتی وجود دارد. دربی تهران هم از این قاعده مستثنی نیست. مسابقه ای هیجان انگیز که حالا در آستانه رسیدن به شماره 90 است. جدا از اینکه مشخص نیست دربی دهم فروردین دقیقا چندمین دربی است، مهم ترین مسئله شرایط دو تیم است. آیا واقعا استقلال شانس بیشتری برای پیروزی دارد؟
پرسپولیس؛ به دنبال تکرار قهرمانی
شرایط شاگردان برانکو در مقایسه با فصل گذشته کمی پیچیده است. پرسپولیس که فصل گذشته در چنین روزهایی قهرمانی اش را تقریبا قطعی کرده بود، این فصل هنوز نتوانسته جایگاهش در جدول را تثبیت کند. پرسپولیسی ها هنوز صدرنشینی را مدیون نتایج سپاهان و تراکتورسازی هستند. حالا که استقلال نزدیک تر از همیشه به قهرمان لیگ هفدهم بازی می کند، شاید موفقیت در دربی نخستین قدم محکم استقلال برای تکرار قهرمانی باشد.
پرسپولیسی در پنج بازی اخیرش فقط دو رقابت را با پیروزی به پایان برده است. دو تساوی 1-1 مقابل نساجی و پاختاکور وقتی خطرناک تر می شود که به شکست 0-1 مقابل السد ختم می شود. برانکو در شرایطی به مصاف استقلال می رود که در ده بازی اخیر 15 گل زده و 7 گل خورده است. پرسپولیسی ها در شرایطی این آمار را ثبت کرده اند که میانگین مالکیت توپ آن ها در 10 بازی اخیر کمتر از 48 درصد بوده است. سربازان پروفسور که در ده بازی اخیر 7 گل خورده اند، فقط چهار بازی را با کلین شیت به پایان برده اند. اما تاریخ برای پرسپولیس آمار جذابی دارد. در 31 دربی که پرسپولیس گل نخست را زده؛ 17 بار برنده بازی بوده، 9 بازی را مساوی کرده و البته 17 رقابت را واگذار کرده است. سرخ های تهران در 12 دربی توانسته اند در هر دو نیمه دروازه استقلال را باز کنند. اگر این آمار قرار باشد تکرار شود، دیدار دهم فروردین جذابیت ویژه ای خواهد داشت.
استقلال؛ در مسیر قهرمانی
پس ازشاگردان شفر شرایط مطلوبی دارند. پس از یک نیم فصل ناامیدکننده، استقلال حالا جان گرفته و با اتکا به ترکیب جان گرفته شافر در مسیر قهرمانی حرکت می کند. استقلالی ها در پنج بازی اخیر سه بار پیروز بوده اند و فقط یک بار باخته اند. به جز شکست 0-3 مقابل الدحیل، تساوی مقابل العین تنها نگرانی شفر را به همراه دارد؛ ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا. استقلال پس از شکست مقابل تراکتورسازی، تا امروز همه پنج رقابت بعدی اش در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است. شاگردان شفر در ده بازی اخیرشان آمار بهتری از پرسپولیس دارند. آن ها 15 گل به حریفان زده اند و فقط 6 بار دروازه‌شان را گشوده دیده اند. استقلال در کلین شیت هم آمار بهتری از پرسپولیس دارد. آن ها 6 بازی از 10 بازی اخیرشان را با کلین شیت به پایان برده اند. یاران جدید گادوین منشا مالکیت 50 درصدی را در هر بازی را تضمین کرده اند و خیالشان برای بازی مقابل پرسپولیس راحت تر است.
تاریخ برای استقلال جذابیت های ویژه ای دارد. آن ها در 36 دربی گل نخست بازی را به ثمر رسانده اند؛ 22 بازی را برده اند، 10 بازی را مساوی کرده اند و تنها چهار بار باخته اند. اما استقلالی ها فقط در 8 دربی موفق شده اند در هر دو نیمه گلزنی کنند. تکرار تاریخ برای استقلالی ها هم شیرین خواهد بود.
حالا فقط باید منتظر ساعت 16 شنبه دهم فروردین باشیم. لحظه ای که ورزشگاه آزادی صدای سوت اشکان خورشیدی برای آخرین دربی لیگ هجدهم و اولین دربی سال 98 خواهد شنید.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • سیدحسین میرنجاتی
    0

    استقلال قلب تپنده فتوتبال ایران واسیا میباشد اسقلال با طراوت زنده لیگ پویا وبانشاط ینعی شادی زندگی ینعی دوری از کاریهای زشت وناپسند اسقلال پیروز باشی انشاالله

    نظرات شما -
    • ابوالفضل همت زاده
      0

      پرسپولیس عشقه. رنگ خونمونه. چه ببازه چه نبازه عشقه. پرسپولیسی بودن نعمتیه که خدا به هر کسی نمیده.

  • ولی الله خواجه تراب
    0

    استقلال پیروزاست.3--1

  • عنایت الله سلیمانی
    0

    برد یک برصفر پرسپولیس

  • مهدی منتظر نظام
    0

    برد یک هیچ پرسپولیس

  • مهدی
    0

    بدون تردید و شک پریپولیس میبره آخه کیسه تیمی است

  • امین زبیدی
    0

    این خبر فوری همیشه بنفع کیسه خبر میفرسته ،لطفا اینقد کیسه ای کثیف نباشین لطفا لطفا

  • Hamid
    0

    P-3. E-1

  • saeed
    0

    پرسپولیس میبره.۲ بر صفر.

  • ماهان
    0

    پرسپولیس میبره، با اختلاف دو گل چراکه همیشه مردم بر حکومت پیروزن

  • بابک قبادی
    0

    خوب دعا کنید شلوغه فکر میکنم خوب بازی خوبی دوست داشتنی ترین

  • محمدی
    0

    ۴هیچ به نفع استقلال

  • محسن كلانترى
    0

    دوبر صفر به نفع پرسپوليس

  • Abko
    0

    2بر هیچ اس اس

  • صفرمحمدارخی
    0

    نتیجه بازی 2بر1به سوداستقلال

  • علی خادمی
    0

    پرسپولیس 2استقلال 0

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها