سی ان ان: بوئینگ 737 در آمریکا هم فرود اضطراری کرد

 شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: یک فروند هواپیمای بوئینگ 737مکس سری 8 که تاکنون دو فروند از آنها سقوطی مرگبار داشته اند، در فلوریدای آمریکا ناگزیر به فرود اضطراری شد.

سی ان ان: بوئینگ 737 در آمریکا هم فرود اضطراری کرد

سی ان ان درباره این گزارش افزود: این هواپیما که متعلق به خطوط هوایی 'ساوت وست ایرلاینز' (Southwest Airlines) است به دلیل بروز نقص فنی در یکی از موتورهای آن ناگزیر به فرود اضطراری شد.
بنابراین گزارش، پرواز شماره 8701 خطوط هوایی ساوت وست ایرلاینز که دراین پرواز مسافری با خود نداشت از فرودگاه بین المللی 'اورلاندو' عازم 'ویکتورویل' (Victorville) واقع در ایالت کالیفرنیا بود.
این حادثه در روز سه شنبه (روز گذشته) زمانی رخ داد که دو خلبان این پرواز اندکی پس از برخاستن از فرودگاه متوجه مشکل در یکی از موتورهای این هواپیما شدند.
سی ان ان گزارش داد: هنوز مشخص نیست چنانچه فرود اضطراری و مشکل بوجود آمده در این هواپیما به مانند مشکل مشابه سایر بوئینگ های 737 مکس سری 8 که در اکتبر و ماه مارس گذشته دچار سانحه هوایی شدند، باشد.
بنابراین گزارش خطوط هوایی ساوت وست که 34 فروند از این نوع هواپیمای را در اختیار دارد، اعلام کرد که این هواپیما را برای بررسی های بیشتر به اورلاندو بازخواهد گرداند.
درحالی که اکثر شرکت های هوایی جهان در پی سقوط دو فروند از بوئینگ 737 مکس سری 8 در ماه مارس و اکتبر گذشته اقدام به زمین گیر کردن این نوع از هواپیماها کردند اما آمریکا همچنان به استفاده از این هواپیما ادامه داده و شرکت بوئینگ و اداره هوانوردی آمریکا در تلاش برای رفع اشکال در برنامه پروازی این هواپیما هستند.
یک فروند بوئینگ '737 مکس' سری 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی در 10 مارس - 19 اسفند ماه - از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، که دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، 189 سرنشین هواپیما جان باختند.
در حادثه‌ای دیگر، یک فروند از همین نوع هواپیما در 14 دسامبر - 23 آذر ماه - از دبی در امارات عازم نروژ بود که به علت نقص فنی یکی از موتورها، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.
تاکنون کشورهای انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی، آرژانتین، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا، امارات، ترکیه، کویت و عمان تصمیم به توقف به کارگیری این نوع از هواپیما تا مشخص شدن و رفع عیب آن گرفتند.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها