مقاوت اهالی غزه ستودنی است/ترامپ ارزشی برای قوانین بین‌الملی قائل نیست

سیدحسن نصرالله - دبیرکل حزب‌الله لبنان - عصر سه‌شنبه (۶ فروردین) درباره مسائل جاری لبنان و اوضاع منطقه سخنرانی کرد.

مقاوت اهالی غزه ستودنی است/ترامپ ارزشی برای قوانین بین‌الملی قائل نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود اعیاد ماه رجب و همچنین اعیاد مسیحی و همینطور عید نوروز را تبریک گفت و در ادامه با تقدیر از مقاومت اهالی غزه در روزهای گذشته و همچنین مبارزه اهالی کرانه باختری، درگیری‌های رخ‌داده در زندان‌های صهیونیستی را در این منطقه قهرمانانه توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به ورود جنگ یمن به پنجمین سال خود، مقاومت و مبارزه یمنی‌ها در مقابل ائتلاف سعودی و اماراتی را ستود.

سید نصرالله افزود: سخن امروز من به سفر پامپئو به لبنان و آن‌چه در سخنان و دیدارها بیان شد، مربوط می‌شود، اما در ابتدا به مسأله مهم‌تری باید اشاره کنم و آن شناسایی حاکمیت اسرائیل به جولان از سوی آمریکاست.

وی با بیان اینکه "این اتفاق بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ نزاع عربی و اسرائیلی است و حقوق و مقدسات و آینده مسلمانان را تهدید می‌کند"، تأکید کرد که محکوم کردن صرف، نفعی ندارد.

نصرالله در بیان نکات مربوط به این اقدام آمریکا و تعجیل در شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی گفت: این اقدام، توهین و بی‌توجهی به جهان اسلام و جهان عرب بود. دولت‌ها و ملت‌ها و صدها میلیون نفر از مسلمانان و اعراب و ده‌ها کشوری که با ترامپ در ریاض گرد هم آمدند، همگی بر اشغالی بودن جولان و تعلق آن به خاک عربی سوریه تأکید دارند. ترامپ با این اقدام به آن‌ها توهین کرد و برای او مهم نبود که آن‌ها خشمگین و ناراحت می‌شوند.

وی تأکید کرد که همه کشورها چه آن‌هایی که دوست آمریکا هستند و چه دشمنانش فارغ از اختلافاتشان بر سر حکومت سوریه بر سر جولان اجماع نظر دارند اما ترامپ بخاطر اسرائیل به این قضیه بی‌توجهی کرد و همگان در جهان اسلام و جهان عرب فهمیدند که ارزش واقعی آن‌ها نزد آمریکا چه مقدار است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیان نکته دوم اقدام آمریکا در خصوص جولان گفت که آمریکا و ترامپ ارزشی برای آن‌چه که قوانین بین‌الملی، قطعنامه‌ها، مؤسسات بین‌المللی و اجماع جهانی نامیده می‌شود قائل نیستند و آمریکا تنها کشوری است که بخاطر اسرائیل تمامی این‌ها را زیر پا گذاشت.

نصرالله افزود: این مسأله به ما تأکید دارد که دولت آمریکا از موضع استکبار سازمان ملل و قطعنامه‌ها و شورای امنیت را به رسمیت نمی‌شناسد و از این مؤسسات فقط در راستای منافع خود بهره می‌جوید و هنگامی که قطعنامه‌ها و نهادهای بین‌المللی از خدمت به منافع آمریکا عاجز ماندند به طور کامل به آن‌ها بی‌اعتنایی می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها