سپاهان همچنان به دنبال بیشتر کردن فاصله با ذوب

از آغاز رقابت های لیگ برتر تاکنون، دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن در 35 دیدار به مصاف یکدیگر رفتند و در این میان تیم سپاهان موفق شده عنوان تیم برتر در نبردهای زرد و سبز را به نام خود بزند.

سپاهان همچنان به دنبال بیشتر کردن فاصله با ذوب

دیدار دو تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان که قطعا یکی از دربی های مهم فوتبال ایران محسوب می شود عصر امروز و در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد. در بیان تعدادی از نکات بازی، نتیجه کلی رویارویی دو تیم در ادوار مختلف یکی از آیتم های است و در این باره نیز دو تیم سپاهان و ذوب آهن با توجه به ریشه دار بودن و این که از تیم های قدیمی فوتبال ایران به حساب می آیند، بازی های فراوانی را در رزومه خود به ثبت رساندند.

برای بررسی نتیجه کلی دیدارهای دو تیم ابتدا به رویارویی آنها در لیگ برتر اشاره می کنیم. این دو تیم با توجه به حضور در همه دوره های لیگ برتر، تا پیش از بازی امروز در 35 دیدار از بازی های لیگ برتر برابر یکدیگر به میدان رفتند. بازی هایی که هر کدام از آنها داستان های ویژه خود را دارد اما هر آنچه که هست نتیجه نهایی به سود سپاهانی ها به ثبت رسیده است.

تیم سپاهان اصفهان در رویارویی با همشهریان خود توانستند به 16 پیروزی در لیگ برتر دست پیدا کنند. زردپوشان این تعداد پیروزی را در تاریخ لیگ برتر به دست آوردند. اما در طرف مقابل سبزپوشان نیز توانستند تاکنون به 11 برد در دربی برسند و در این میان 7 دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسید.

البته همان طور که عنوان شد این تعداد بازی دو تیم اصفهانی تنها به لیگ برتر باز می گردد در صورتی که بخواهیم تمامی لیگ های فوتبال ایران را مد نظر قرار بدهیم این دو تیم بازی های بیشتری را به انجام می رسانند. بازی هایی که باز هم سپاهانی ها با اختلاف 5 بازی اول هستند به طوری که دو تیم سپاهان و ذوب آهن، تاکنون توانستند در 63 بازی روبروی یکدیگر قرار گرفتند که در این میان تیم سپاهان باز هم توانست سرتر از حریف خود نشان دهد.

در 63 بازی این دو تیم در اصفهان، سپاهانی ها موفق شدند در 23 دیدار با برد به کار خود خاتمه دهند در حالی که در سوی دیگر میدان ذوبی ها با اختلاف 5 برد توانستند تاکنون در 18 بازی به برتری برسند. به غیر از پیروزی های دو تیم نتیجه تساوی در 22 بازی تکرار شد.

با این حساب باید دید دیدار 64 این دو تیم به سود کدام یک خاتمه خواهد یافت. سپاهانی ها می توانند اختلاف خود را دست نیافتنی تر کنند و یا ذوبی ها اختلاف خود را با حریف کمتر خواهند کرد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها