اعضای حزب موتلفه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بسیج شوند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بر لزوم بسیج اعضای حزب مؤتلفه اسلامی برای امدادرسانی بهتر به مردم آسیب‌دیده از سیل تأکید کرد.

اعضای حزب موتلفه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بسیج شوند

اسدالله بادامچیان در پیامی خطاب به سید حسن سیدی دبیر این حزب در استان گلستان، با ابراز تأسف عمیق از صدمات وارده بر مردم شریف استان گلستان، بر لزوم همراهی همگانی و بویژه اعضای حزب برای امدادرسانی بهتر به مردم آسیب‌دیده از سیل و تلاش برای جبران خسارات وارده تأکید کرد.

دبیر استان گلستان حزب موتلفه اسلامی هم با اشاره به تقویت حضور نیروهای مردمی برای یاری به سیل زدگان، گفت: در شرایط فعلی خط راه آهن را منفجر کرده اند و اقدامات دیگری نیز برای تخلیه آب از منطقه آق قلا انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام نشده بود، به عنوان نمونه با توجه به اینکه در دهه ۷۰ نیز در همین منطقه سیل داشته ایم، باید در اجرای راه آهن این دقت انجام می‌شد که مسیر راه آهن سد عبور آب نشود و پل‌های لازم برای تخلیه آب در چنین مواقعی در نظر گرفته می‌شد.

سیدی خاطر نشان کرد: در خصوص برخی زمینه‌های منجر به تشدید آسیب‌ها در این سیل، سازمان بازرسی کل کشور چند بار اخطار کرده بوده که به آن توجه نکرده بودند و انتظار می‌رود با توجه به دستور اخیر رئیس قوه قضائیه، به این کوتاهی‌ها رسیدگی شود.

وی به عنوان نمونه به عدم لایروبی رودخانه اشاره کرد که در صورت اقدام به موقع، کشش تخلیه آب از منطقه را بیشتر می‌کرد و از شدت آسیب‌ها می‌کاست.

سیدی تصریح کرد: در مهندسی منطقه تدابیر لازم در نظر گرفته نشده است و عدم آینده نگری موجب این حجم خسارات شد. انتظار آن است که ضمن رسیدگی به مقصران حادثه کنونی و اقدام برای رفع خسارات، برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده نیز تدابیر کافی در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها