باران و طوفان مسافران نوروزی را غافلگیر کرد/ جاده‌ها لغزنده است

بارش باران و وزش باد شدید مسافران نوروزی در استان بوشهر را غافلگیر کرده و با توجه به لغزندگی جاده‌ها، رعایت مقررات و اصول ایمنی رانندگی ضروری است.

باران و طوفان مسافران نوروزی را غافلگیر کرد/ جاده‌ها لغزنده است

استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی یکی از استان‌های پرتردد کشور است و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور خود را به استان بوشهر می‌رسانند تا چند روزی را در این استان بگذرانند.

به دنبال پیش‌بینی‌های هواشناسی، از بامداد امروز بارندگی در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شده است و اکنون نیز به صورت بارش پراکنده ادامه دارد و این موضوع باعث شده تا جاده‌ها لغزنده باشند.

طوفان در استان بوشهر / ‏‬ احتمال سیل

پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها گفت: تندباد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بوشهر را درنوردیده است. سرعت باد در ساعات آینده تا ۸۰ کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: دید افقی تا کنون در بوشهر حدود ۵ کیلومتر است و تندباد در نیمه شمالی استان و جزیره خارک هم پدیده غالب است.

مساعدی با هشدار به دریانوردان افزود: امروز و فردا خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج بین ۱۲۰ سانتی متر تا سه متر پیش بینی می‌شود. بنابراین دریانوردان از تردد در مسیرهای دریایی خودداری کنند.

وی با پیش بینی وقوع بارش گفت: احتمال سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

باران و طوفان مسافران نوروزی را غافلگیر کرد/ جاده‌ها لغزنده است

جاده‌ها لغزنده است

فرمانده پلیس راه استان بوشهر گفت: به علت بارش باران در محورهای مواصلاتی استان بوشهر رانندگان برای جلوگیری از حوادث قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سرهنگ جابر پاپری با بیان اینکه همه محورهای استان بوشهر به علت بارندگی لغزنده است، افزود: رانندگان در شرایط بارندگی با رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه و استفاده از کمربند ایمنی از تلفن همراه هنگام رانندگی استفاده نکنند.

وی گفت: علت بیشتر حوادث رانندگی در روزهای گذشته تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بوده است.

پاپری افزود: پلیس در همه محورهای مواصلاتی استان برای کمک به مسافران در آماده باش کامل به سر می‌برد.

آماده‌باش نیروهای امدادی

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به وضعیت جوی استان و پیش بینی هواشناسی در خصوص احتمال سیلابی شدن استان بوشهر بر اثر بارندگی نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

غلامرضا حاجیانی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور زیاد مسافرین نوروزی در سطح شهرهای استان بالاخص شهرهای شمالی استان بوشهر، جمعیت هلال احمر استان برای اسکان اضطراری مسافرین نوروزی آمادگی لازم را دارد.

در استان بوشهر با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته آمادگی لازم برای مواقع بروز سیل و طوفان ایجاد شده و شرایط برای اسکان اضطراری در همه شهرستان‌های استان فراهم است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها