تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با حوادث احتمالی در بنادر کشور مستقر شدند

مدیرکل اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در اجرای طرح نجات دریایی نوروزی ،۳۲ فروند شناور، هواپیما، بالگرد و هاورگرافت در بنادر کشور مستقر شده است.

تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با حوادث احتمالی در بنادر کشور مستقر شدند

نادر پسنده از تشکیل ستادهای نوروزی در بنادر و دریانوردی استان‌های بندری خبر داد و اظهار داشت: در این راستا ضوابط و محدودیت‌های ایمنی دریانوردی و تردد شناورهای مسافرتی متناسب با شرایط جوی تدوین شده است.

وی از استقرار سامانه تلفن اضطراری 1550 برای رسیدگی به حوادث دریایی خبر داد و بیان کرد: با استقرار سامانه 1550 در طول سواحل جنوب و شمال، افراد سانحه دیده دریایی می‌توانند در تماس با سامانه یاد شده در کوتاه‌ترین زمان خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

پسنده از افزایش توان عملیاتی و حفظ شرایط ایمنی تردد دریایی در شمال و جنوب خبر داد و تصریح کرد: در این راستا تیم‌های عملیاتی اورژانس، غواص و آتش‌نشانی در بنادر مختلف کشور فعال و پایانه‌‌ها و اسکله‌ها ایمن سازی شده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به تشکیل تیم واکنش سریع در بنادر مختلف شمالی و جنوبی کشور تصریح کرد: به منظور مقابله با هرگونه سوانح و حوادث احتمالی تیم واکنش سریع در بنادر مختلف شمالی و جنوبی کشور تشکیل شده است.

وی، با اشاره به تامین تجهیزات جستجو و نجات هوایی و دریایی، نیروهای تخصصی و همیار ناجی در طرح نجات دریایی افزود: در این راستا سواحل و مسیرهای مختلف سواحل کشور با استفاده از شناورها و بالگردها برای کنترل تردد ایمنی ناوگان مسافری و گردشگری پایش می‌شود.

پسنده از مشارکت 32 فروند تجهیزات هوایی، دریایی و ساحلی در نجات نوروزی بنادر کشور خبر داد و بیان کرد: در این زمینه 19 فروند شناور ناجی، 8 فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و 8 فروند هاورگرافت در بنادر مختلف کشور در اجرای طرح نجات دریایی نوروزی مشارکت دارند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید بر ساماندهی استفاده از قایق‌های تفریحی و جت‌اسکی در گردشگری خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل در فعالیت گردشگری دریایی و ارتقای ایمنی گردشگران، شناورها و اسکله‌های مربوطه استاندارد سازی شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها