دغدغه ام به چالش کشیدن معضلات اجتماع است/ خودکشی در یک فیلم کوتاه

توفیق امانی کارگردان فیلم کوتاه «اینجا جاده‌ها پایانی ندارد» عنوان کرد که همیشه مسایل اجتماعی دغدغه او در فیلمسازی بوده‌است.

دغدغه ام به چالش کشیدن معضلات اجتماع است/ خودکشی در یک فیلم کوتاه

توفیق امانی کارگردان فیلم کوتاه «این جا جاده ها پایان ندارد» درباره این اثر گفت: در پی مشاهدات، شنیده‌های شخصی و تحقیقات میدانی درباره موضوع فیلم که خودکشی بود به ویژه در شکل نامتعارفش، فکر کردم بهتر است دغدغه ام را در قالب یک فیلم دراماتیک داستانی برای مخاطب بازگو و سعی کنم با به چالش کشیدن یک معضل اجتماعی که متاسفانه برگرفته از واقعیت است، روی تماشاگرم تاثیر بگذارم.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش بیان کرد: کلاً فیلم های جاده ای سختی ها و دردسرهای خاص خود را دارند و به جرات می توانم بگویم که همه بخش های فیلم از سکانس خودسوزی گرفته تا تمامی سکانس هایی که در جاده می گذرد، استرس‌زا و سخت بودند ضمن اینکه زمان فیلمبرداری ما در فروردین ماه بود و شرایط متغییر آب و هوایی باعث طولانی شدن زمان تولید می‌شد.

دغدغه ام به چالش کشیدن معضلات اجتماع است/ خودکشی در یک فیلم کوتاه

امانی درباره بهتر شدن بستر اکران فیلم های کوتاه و نقش «هنر و تجربه» در این زمینه اظهار کرد: به طور قطع باید بستر اکران فیلم های کوتاه فراهم شود در همین زمینه گام‌هایی که «هنر و تجربه» برداشته به شرط تداوم و گسترش با یک ساز و کار مطمئن و دراز مدت، درگاه تازه ای به روی فیلم کوتاه در ایران است و همین امر می تواند فیلمسازان فیلم کوتاه را بر ادامه مسیر امیدوارتر کرده و روند رو به رشدی را به ویژه از جهت کیفی برای سینمای کوتاه ایران به دنبال داشته باشد.

دغدغه ام به چالش کشیدن معضلات اجتماع است/ خودکشی در یک فیلم کوتاه

امانی توضیح داد: معتقدم یکی از رسالت های خیلی مهم فیلمساز بازگو کردن معضلات اجتماعی و به چالش کشیدن آنها در فرم و قالبی تاثیرگذار است با ذکر این نکته که گاهی برای تاثیر بیشتر و تاکید بر وخیم بودن اوضاع به ناچار باید چهره کریه یک معضل اجتماعی را به تصویر کشید ضمن اینکه همیشه سعی و تاکیدم بر لحاظ یک نوع بالانس در نمایش نقاط سیاه و سفید اجتماعی بوده و این به وضوح در فیلم «اینجا جاده ها پایان ندارد» قابل مشاهده است. این یک اصل خیلی مهم برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر و عدم گارد گرفتن مخاطب در مقابل موضوع است. نگاه از دریچه و زاویه انسانی اصل دیگری است که می تواند به فراگیر و گسترده تر کردن دایره نمایش اثر کمک کند.

این کارگردان در پایان به بیان جدیدترین فعالیت های خود پرداخت و گفت: مشغول تدوین پروژه های مختلف و درصدد پیش تولید و ساخت یک فیلم داستانی هستم.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها