گفتگوی خبر فوری با نماینده گرگان و آق قلا در مجلس در خصوص برکناری استاندار گلستان، طرح سوال از وزیر کشور و انتخاب استاندار جدید:

هیچ کس نمی‌دانست استاندار گلستان کجاست/ وزیر کشور بگوید چرا به استاندار مرخصی داد/ هاشمی می‌خواست شهردار تهران شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس نمی‌دانست استاندار گلستان در زمان بحران سیل کجاست و وزیر کشور باید بگوید چرا به ایشان مرخصی داد.

هیچ کس نمی‌دانست استاندار گلستان کجاست/ وزیر کشور بگوید چرا به استاندار مرخصی داد/ هاشمی می‌خواست شهردار تهران شود

نورمحمد تربتی نژاد در گفتگو با خبر فوری در خصوص برکناری استاندار گلستان، اظهار کرد: بنده به چند دلیل موافق برکناری استاندار گلستان بودم که خداوند کمک کرد تا مسائلی رخ دهد و ایشان برکنار شود.

تربتی نژاد افزود: آقای هاشمی 6 ماه پس از منصوب شدن به عنوان استاندار گلستان، دنبال این بودند شهردار تهران شوند که من به ایشان گفتم شما تازه کسب تجربه کرده‌ای و بدون هیچ اقدامی در استان می‌خواهی بروی؟ ارتقا و رشد هیچ اشکالی ندارد اما وقتی کسی هنوز 6 ماه نیامده به دنبال پست بالاتری باشد دولت باید آن را حذف کند.

وی تصریح کرد: در بحران سیل گلستان هیچ کس نمی‌دانست استاندار کجاست و از رئیس دفتر ایشان هم پرسیدم آنها هم اطلاعی نداشتند و بالاخره در بحران متوجه شدم که ایشان جای نامناسبی هستند و دوست نداشتند من بدانم.

تربتی نژاد ادامه داد: رئیس جمهور محترم بارها تاکید کردند که مدیران نباید پروازی باشند و محل کارشان باید محل استقرارشان باشد اما آقای هاشمی مدیر پروازی بودند.

وی با بیان اینکه من از مدت‌ها قبل به این نتایج رسیده بودم اما به دلیل برخی مسائل اخلاقی آنها را مطرح نکردم، اظهار کرد: چنین افرادی نباید منصوب شوند و با یک مصاحبه می‌توانیم آنها را بشناسیم.

هاشمی پس از پایان مرخصی به ایران بازگشت

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرخصی رفتن مسئولان هیچ اشکالی ندارد، گفت: اگر مسئولان برای گذراندن تعطیلات به مرخصی بروند هیچ اشکالی ندارد و این باید فرهنگ سازی شود، حتی مسئولان آمریکا هم برای تعطیلات به جزایر هاوایی می‌روند.

تربتی نژاد افزود: اما مرخصی رفتن هنگام بحران اشکال دارد و اگر مرخصی باشید و بحران رخ دهد باید برگردید زیرا هر جای دنیا که باشید می‌توانید با پرواز نهایتا 24 ساعت بعد برگردید.

وی ادامه داد: مسئولان پیشرفته‌ترین کشورها هم در کنار مدیریت، تفریح می‌کنند اما زمان بحران تفریح را رها می‌کنند و پای کار می‌آیند اما آقای هاشمی پس از اینکه مرخصی‌اش تمام شد به کشور بازگشت.

تربتی نژاد تصریح کرد: در کشور ما سیستم کارایی ندارد و با وجود مسئول عالی رتبه کارها بهتر انجام می‌شود، شاید آقای غراوی معاون استاندار هم در بحران سیل کارش را انجام می‌داد اما فرهنگ ما این است که باید رئیس بالای سرمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار باید در شرایط بحرانی به زیر مجموعه خود اختیار دهد تا کارها سریع‌تر انجام شود، در سیل آق قلا اتفاقاتی رخ داد که اگر تصمیمات به موقع گرفته می‌شد خسارت کمتری به بار می‌آورد اما به دلیل محافظه کاری و ترس نتوانستند تصمیمات جدی بگیرند.

استیضاح وزیر کشور در صورت قانع نشدن نمایندگان مطرح می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح سوال از وزیر کشور، گفت: در این مسیر باید دوستانه پیش برویم و اگر ایشان نتوانست ما را قانع کند در کمیسیون مربوطه طرح سوال از وزیر کشور داشته باشیم.

تربتی نژاد تصریح کرد: اگر این موضوع پس از طرح سوال به صحن مجلس کشیده شود و نمایندگان قانع نشده باشند بحث استیضاح ایشان مطرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته به نظر من این اتفاق در حد استیضاح وزیر کشور نیست و باید از ایشان سوال کرد که چرا به استاندار گلستان در شرایط بحرانی مرخصی دادند.

پس از بحران سیل در مورد انتخاب استاندار گلستان صحبت می‌شود

نماینده مردم گنبد و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که استاندار جدید گلستان چه زمانی انتخاب خواهد شد، اظهار کرد: در این شرایط بحرانی گلستان فعلا صحبتی در مورد انتخاب استاندار مطرح نیست و در حال حاضر از آقای غراوی حمایت می‌کنیم تا این بحران به پایان برسد و سپس با وزیر کشور صحبت خواهیم کرد.

تربتی نژاد افزود: استاندار جدید باید متعهد به معنی واقعی باشد و خدمت کند، نه اینکه از این سمت به عنوان سکوی پرش و روزمه سازی بهره ببرد.

وی ادامه داد: استاندار مانند رئیس جمهور یک استان است و باید تجربه و تخصص کافی داشته باشد زیرا گلستان استانی بحرانی است که اسیر بلایای طبیعی می‌شود و البته در کنار زیرساخت‌های ضعیف، ظرفیت توسعه بالایی دارد.

وی بیان کرد: استاندار جدید گلستان باید شاخص‌های متعدد و کاملی داشته باشد تا سرمایه گذار جذب کند و پروژه‌ها و طرح‌های محوری عقب افتاده مد نظر مردم را به سرانجام برساند.

نماینده‌ها نباید مدیر را تحمیل کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده‌ها نباید در انتصابات دخالت بیجا کنند، گفت: ما نمایندگان نباید اسم کسی را برای پست‌های مدیریتی بیاوریم زیرا اگر علملکردش ضعیف باشد نمی‌توانیم از اهرم‌های نظارت استفاده کنیم.

تربتی نژاد افزود: ما نباید استاندار، فرماندار و بخشدار را تحمیل و به وزارت کشور معرفی کنیم تا هنگام عملکرد ضعیف مدیران، آنها را زیر سوال ببریم.

وی ادامه داد: وزارت کشور باید شایسته سالاری را در دستور کار قرار دهد زیرا در کشورمان نیروهای شایسته‌ای برای پست‌های مدیریتی داریم.

تربتی نژاد خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته بسیاری از ارگان‌ها دارای کمتیه انتصابات هستند و حتی با دادن فراخوان و مصاحبه، مدیر را انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: باید در کشور جدی‌تر مدیریت کنیم زیرا مسائل مردم و اداره کشور تعارف و شوخی نیست.

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • اسدی محمد
    0

    در کشور ایران روابط جای ضوابط را گر فته و مسولین را بیشتر از طریق روابط انتخاب میکنند .وبه رشته وکار امدی توجه نمیکنند و دو لت و مسولین بلند مرتبه ما با دخالتهای نادرست مسول با کارامد و سخت کوش نمی خواهند وادمی بله قر بان گو واختلاس گر می خواهند .که از سمتش سو استفاده وبه ریش همه بخندد

  • سیدضیاالدین حسینی
    0

    این آقایان کسانی هستند که درستادهای انتخاباتی رییس جمهور بودند وانتظار دارند که پست مقامی بگیرند مسئولان مملکت ما به شایسته سالاری فکر نمی کنند به رابطه بازی فکر می کنند واز این میترسند از ازافراد جهادی انتخاب کنند پته شان روب آب بیابد .از افرادی انتخاب میکنند که یااختلاس گر باشند یااینکه همه اش به فکر مسافرت به فرنگ باشند خدا ریشه هرچه مسئولی رابکند که به این کشور وخون شهدا خیانت میکنند

  • علی
    0

    موقع بحران ریس جمهور کجاست تا نوبت استاندار برسد

  • مسعود خاموشی
    0

    سلام استاندار بعلت بی تجربه گی در شرایط بحرانی اشتباه بزرگی انجام داده باید وزیر کشور که شخصی با تجربه است به ایشان مرخصی نمی دادولی آیا ایشان در طول خدمت ۱۸ماه در استان هیچ کار مثبتی انجام نداده ای کاش کمی هم انصاف داشته باشیم وبا یک خطا کل کارهای یک مسئول را زیر سوال نبریم واحساساتی برخورد نکنیم

  • ضد مرفح و ضد بی درد
    0

    جناب سایت خبر فوری وقتی سایت های مختلف خبری رو نگاهی میندازم می بینم پول حرام چه جولانی در بین سایت ها میدهد مطمئن باشید به سرانجام نخواهند رسید بار کج هرگز به منزل نمی رسد . هرگز کاش بیدار میشدند هر چند مال حرام کاری کرده است که به این حرف ها فقط میخندند اما عاقبت همه در پیشگاه خداوند بزرگ و قاطع باید پاسخگو باشیم امیدوارم از مال حرام دل بکنند و شما نیز از حرام خواران نباشید

  • ابوالفضل
    0

    اصل موضوع را فراموش کردید گیر داده اید به مرخصی استاندار تا از ان بهره برداری سیاسی کنید. مردم عاقل هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها