علاقه عجیب کارگردان پرسپولیسی سینما به فوتبال و بارسلونا/ همایون اسعدیان از رقابت در اکران نوروز گفت

 همایون اسعدیان باحضور در برنامه «خندوانه» از فعالیت‌های اخیر خود در حوزه سینما و خاطرات دوران کودکی‌اش گفت.

علاقه عجیب کارگردان پرسپولیسی سینما به فوتبال و بارسلونا/ همایون اسعدیان از رقابت در اکران نوروز گفت

همایون اسعدیان کارگردان سینما شامگاه سه شنبه 15 فروردین مهمان برنامه «خندوانه» بود.

در ابتدای برنامه اسعدیان درباره فعالیت اخیر خود گفت: «فیلم تازه ام «یک روز بخصوص» روی اکران است و از اکران مراقبت می کنیم، چون در نوروز وقتی چند فیلم باهم اکران می‌شوند فضای رقابتی ایجاد می‌شود و باید به سالن‌های اکران و ساعات اکران حواسمان باشد تا سانس‌های ما به فیلم‌های پرفروش‌تر تعلق نگیرد. در سینمای ما باید به همه فیلم‌ها توجه شود تا سینمای بهتر و پیشروتری داشته باشیم. امسال کارگردان‌هایی که در نوروز فیلم داشتند برای فیلم‌های دیگر تبلیغ کردند و فضای رقابتی را به همدلی تبدیل کردند.»

او درباره هزینه‌ای که برای ساخت یک فیلم متوسط در سینما لازم است، توضیح داد: «یک و نیم میلیارد تومان هزینه‌ای است که برای ساخت یک فیلم متوسط نیاز است و اگر بخواهیم سود یک فیلم بازگردد، باید آن فیلم چهار و نیم میلیارد بفروشد تا آن مبلغ اولیه برگردد، در واقع یک سوم هزینه فروش به تهیه‎کننده می‌رسد.»

رامبد جوان هم در این باره گفت: «من چند فیلم ساختم که خیلی پرفروش شد ولی برای خودم نبود، حالا فیلمی را برای خودم ساختم که فروشی نخواهد کرد.»

اسعدیان در ادامه دوران کودکی خود را اینگونه توصیف کرد: «کودکی معمولی داشتم و خیلی شیطون نبودم. فکر می‌کنم فرقی که ما با بچه های امروزی داشتیم در این است که پدر و مادرها ما را جوری تربیت می کردند که اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم. یادم هست یک بار در سن 16 سالگی خواستم با دوستانم به یک جشنواره به شیراز بروم، وقتی به والدینم گفتم بدون هیچ حرفی اجازه دادند و این باعث می‎شد تا حس مسئولیت پذیری داشته باشیم. متاسفانه به نظرم بچه‎های امروزی خیلی پاستوریزه بار می‎آیند.»

او درخصوص کیفیت سال 95 برای خود گفت: «سال خوبی بود و با مازیار میری توانستیم دو فیلم خوب بسازیم و همکاری کنیم.»

این کارگردان درباره تیم فوتبال محبوب خود گفت: «استقلالی نیستم، خیلی فوتبالی هستم، بازی های بارسلونا را حتما باید ببینم و دومین سرگرمی من بعد از سینما فوتبال است. احساس می‌کنم که فوتبال از لحاظ دراماتیک بودن بسیار به سینما شباهت دارد و من از این خیلی خوشم می آید. دلیل اینکه من پرسپولیسی شدم این بود که برادرم اولین بار که من را به استادیوم امجدیه برد در قسمت پرسپولیسی‌ها نشستیم و من پرسپولیسی شدم.»

اسعدیان همچنین گفت: «جالب اینجاست که من با مازیار میری استقلالی رفیق هستم، یکبار با مازیاری دربی را دیدم و پشیمان شدم. خیلی هیجانی و شلوغ کن هست و مدام کری می‌خواند، برعکس من که همیشه در آرامش فوتبال می‎بینم.»

او در پایان قول داد به 10 نفری که جوان به او معرفی کند، در سریالی که به زودی برای تلویزیون می‌سازد نقش بدهد.

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها