وزیر کشور: خطر سیل در گلستان کاملا رفع شده است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه از مردم مناطق سیل زده می خواهیم به شایعات توجه نکنند، گفت: در حال حاضر خطر سیل در گلستان کاملا رفع شده و فقط آبگرفتگی‌ها را داریم که باید تخلیه شوند.

وزیر کشور: خطر سیل در گلستان کاملا رفع شده است

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ امروز بازدید هوایی از مناطق سیل زده گلستان داشتیم. تا الان با تلاش مردم و دستگاه‌های اجرایی امکان کمک رسانی به منطقه خوب بوده ولی حجم سیلاب بسیار بالاست. بارندگی در این منطقه طی سه روز به میزان بیش از ۶۰ درصد بارندگی سالانه بود و رودخانه موجود کشش عبور ۵۳۰ متر مکعب آب در ثانیه را نداشت و آبگرفتگی‌ها ایجاد شد.

وی افزود:‌ بیشترین حجم آبگرفتگی در شهرآق قلا و روستاهای اطراف آن است. امروز جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان آق قلا برگزار خواهد شد و تلاش داریم که با همکاری همه دستگاه ها، خدمات را به نحو احسن انجام دهیم.

رحمانی فضلی بیان کرد:‌ در این سیلاب ۵۲ روستا مشکل برق داشتند که تا الان مشکل ۵۰ روستا حل شده است. همچنین حدود ۶۰ روستا مشکل آب داشتند که مشکل بیش از ۴۰ روستا برطرف شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز با مساعد شدن هوا،‌ وسایل امدادی با بکارگیری بالگرد با سرعت بیشتری به دست مردم می رسد.

وی با اشاره به سرکشی از محل های اسکان موقت مردم، گفت: خدمات در این محل ها بسیار خوب است. هر چند مردم ناراحت هستند و حق هم دارند زیرا ایام نوروز و دید و بازدید است و دچار چنین مشکلی شدند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم همانگونه که تاکنون حمایت و همکاری و صبر کردند، به همین روش و منش با بزرگواری خودشان دستگاه های اجرایی را کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک های استان های دیگر کشور به سمت گلستان در حال ارسال است، افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله سپاه، ارتش، انتظامی، هلال احمر و شهرداری تهران و دیگر استانداری‌ها در حال ارسال کمک‌هایشان هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه توزیع کمک‌ها و امکانات تقریبا مشکلی نداریم. هرچند ممکن است در برخی موارد به دلیل دوری مسافت امکانات کمتری ارسال شود که در حال شناسایی و برطرف کردن آن هستیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: در دو روز گذشته اولویت اصلی به حداقل رساندن خسارت‌های جانی بوده است. تاکنون فقط دو فوتی داشتیم که در منطقه مینودشت و کلاله بوده است.

وی ادامه داد: اولویت دیگر خارج کردن آب به سرعت از منطقه است که در این راستا پمپ‌های قوی به کار گرفته شده و لایروبی رودخانه در پایین دست آغاز شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: بازسازی و رسیدگی به منازل آسیب دیده اولویت دیگر ما است و بنیاد مسکن و نهادهای دیگر در حال ارزیابی هستند. بعد از ارزیابی به سرعت مشکلات مردم حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها