رییس انجمن انبوه سازان:تقاضای مسکن انباشته شده است/هزینه ساخت مسکن سال گذشته چقدر افزایش یافت؟

رییس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: سیاست های وزارت راه و شهرسازی سبب شد تا در سال های گذشته میزان نیاز به مسکن بدون پاسخ مانده و به اصطلاح بر روی هم انباشته شود.

رییس انجمن انبوه سازان:تقاضای مسکن انباشته شده است/هزینه ساخت مسکن سال گذشته چقدر افزایش یافت؟

رییس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: سیاست های وزارت راه و شهرسازی سبب شد تا در سال های گذشته میزان نیاز به مسکن بدون پاسخ مانده و به اصطلاح بر روی هم انباشته شود.

مجتبی بیگدلی با بیان این مطلب افزود: سیاست های وزیر قبلی راه و شهرسازی و نگاه به صنعت ساختمان در سال های قبل و به ویژه ۶سال گذشته مناسب نبوده است.

وی توضیح داد:‌سالانه یک میلیون نیاز به مسکن جدید به سبب ازدواج داریم و باید ۵۰۰هزار واحد نیز به دلیل وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، بافت های فرسوده و … اضافه کرد که در مجموع سالانه ۱.۵میلیون نیاز واقعی به مسکن داریم که در ۶سال گذشته این نیاز انباشته شده و اکنون شاهد نیاز واقعی به ساخت و تامین ۹ میلیون مسکن در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: بی توجهی به صنعت ساختمان سبب شده تا اکنون قادر به تامین زوج های جوان نباشیم که این مساله سبب می شود تا هر سال نیاز به مسکن بر روی هم انباشته شود.

بیگدلی گفت: با حمایت از مسکن و صنعت ساختمان می توان زمینه های کارآفرینی و ایجاد اشتغال را فراهم کرد زیرا ۱۲۰۰ گروه شغلی زیر مجموعه و وابسته به این صنعت هستند.

وی عنوان کرد:‌ افزایش نرخ ارز و نوسانات این بازار و همچنین افزایش قیمت مصالح سبب شده تا هزینه ساخت و ساز در سال ۹۷ به بیش از ۲۰۰درصد افزایش یابد.

پیشنهادات انبوه سازان به وزیر مسکن

وی درباره وضعیت صنعت ساختمان در سال ۹۸ گفت: به وزیر راه و شهرسازی پیام و پیشنهاد داده ایم بدون اینکه حتی یک ریال بگیریم،‌ حاضریم در قالب یک تفاهم نامه نسبت به ساخت مسکن مورد نیاز کشور اقدام کنیم و از او خواسته ایم محدودیت های اجرایی را برداشته و بستر مناسب را برای ما فراهم سازد تا این انجمن و فعالان بخش مسکن و انبوه سازان با استفاده از سرمایه خود و با همراهی سیسم بانکی نسبت به ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در فاز نخست متعهد می شویم که یک میلیون مسکن را به صورت عملیاتی و در کمتر از ۲ سال ساخت و تحویل دهیم و در فاز دوم نیز برنامه ریزی می کنیم تا ساخت ۵میلیون واحد مسکونی را انجام دهیم.

وی بیان کرد:‌این کار به میزان علاقمندی دولت و وزیر راه و شهرسازی و حمایت از بخش خصوصی و انبوه سازان ، ایجاد بستر مناسب و لازم برای تسهیل امور بستگی دارد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سجاد
    0

    شما نیاز به مسکن را فقط در تهران می بینید و از شهرهای کوچک غافلید در حالیکه ممکن است به دلیل کمبود عرضه در شهرهای کوچک قیمت آن از تهران هم بالاتر برود.

  • فیضی
    0

    تا پایان سال 1396 خرید خانه با وام بانک مسکن بقدری راحت و مناسب بود که فقط نیاز به همت داشت در محله های مرکز تهران مناطق 9و10و11و12و14 و17و18 و شهر ری و کرج و اسلامشهر قیمت زیر متری 3 میلیون بود در1396 منطقه 10 اپارتمان 40 متری 12 سال فروخته شد 70 میلیون خریدار با هزینه 10 میلیونی انرا تبدیل به واحدی تمیز و خوب کرد حالا همه مستاجران پشیمان هستند برادر من چرا نخریدی دایم از خودت طز اقتصادی میدادی طرف با خرید اوراق وام و کمی همت مثل اب خوردن صاحب خانه شد ولی بعضی تو رویا سیر میکنن عزیزان مستاجر تا اخر دنیا تهران دو تا نداریم واردات از خارج نداره و زمینش اضافه نمیشه پس ارزانی تعطیله رکودش فقط برای کسانی هست که ملکشان را مفت بفروشن بعد بیچاره بشوند پس حواست باشه ملک تو تهران هنوز مفته باور کنید تا 10 سال اینده باید یک متر زمین را با یک کیلو طلا بخردفعلا امروز با 100 گرم پس بخرید وگرنه باختید

  • جمال مقیمی
    0

    کدام انباشته اخه حرفی بزنید بکنجه مکه خونه ساخته نشده قیمتها وحشتناک بالا هستش کس با وام هم نمیتونه بخر الان تو سطح شهر بچرخید خیلی از جاها دارند میسازند تا تو سال جدید با قیمت جدید بفروشند در ضمن مکه نمیکید بیش از ۳.۵میلیون خانه خالی وجود داره پس چرا دوست دارید جو سازی کنید تا دلالان گرانتر بفروشندخواهشا حرف نزنید چون وضعیت تا حالا بدتر کرده تابهتر

  • رحیمی
    0

    سلام نیازبه مسکن از نیازهای اولیه انسان است وظیفه دولت است که این نیاز را برآورده کند دولت می تواند انبوه سازی کند و بصورت قسطی در اختیار مردم نیاز مند قرار دهد مثل مسکن مهر مردم فقیر وضعیف واقعا خیلی زیادن مردم ما نباید فقیر باشند.

  • مجتبی وهابی
    0

    از خدا بترس اینقدر به فکر مادیات نباش فقط اون روز را تصور کن که تو تابوت میزارنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها