آسمان استان سمنان صاف است/ بارش‌ها از دوشنبه آغاز می‌شوند

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در نخستین شنبه سال ۹۸ آسمان غالب نقاط استان سمنان صاف است اما با ورود سامانه بارشی از روز روزهای آینده شاهد بارش در استان خواهیم بود.

آسمان استان سمنان صاف است/ بارش‌ها از دوشنبه آغاز می‌شوند

با خروج سامانه بارشی که از روز بیست و هشتم اسفندماه ۹۷ تا دوم فروردین ما ۹۸ در استان سمنان استقرار یافته بود، هم اکنون آرامش به آسمان استان بازگشته و پدید خاص جوی در آن دیده نمی‌شود اما نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از روز دوشنبه و سه شنبه با ورود جبهه هوای کم فشار احتمال بارش باران و برف در استان سمنان به خصوص در ارتفاعات وجود دارد لذا مسافران نوروزی که قصد تردد از مسیرهای این استان را دارند باید شرایط جوی را در روز دوشنبه و سه شنبه در نظر داشته باشند.

هم اکنون کالپوش با دو درجه بالای صفر سردترین و سمنان و گرمسار با ۱۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان هستند.

دمای هوای مرکز استان سمنان ۱۲ درجه بالای صفر است و آسمان صاف گزارش می‌شود، بیشینه و کمینه دمای هوا برای شنبه، یکشنبه و دوشنبه این شهرستان به ترتیب ۱۶ و چهار، ۱۸ و هفت و ۱۵ و ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود از شامگاه دوشنبه به مرور بر میزان ابرها در سمنان افزوده می‌شود.

دمای هوا در شاهرود شش درجه بالای صفر است و آسمان صاف همراه با کمی ابر گزارش می‌شود از روز دوشنبه کم کم سامانه کم فشار بارشی در این شهرستان مستقر شده و شامگاه دوشنبه و صبح سه شنبه برای این بزرگترین شهرستان دیار قومس، بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود هرچند دمای هوا کاهش نخواهد یافت.

بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۱۵ و سه درجه بالای صفر و برای فردا ۱۳ و هفت درجه بالای صفر خواهد بود.

در دامغان دماسنج‌ها همزمان با پیش از ظهر شنبه سوم فروردین ماه جاری، عدد هشت را نشان می‌دهد و آسمان صاف است نم ۵۴ درصد در این شهرستان هوای نسبتاً خوبی را ایجاد کرده و سرعت باد هشت کیلومتر بر ساعت است دامغانی‌ها نیز دوشنبه و سه شنبه بارانی را در پیش خواهند داشت، بیشینه و کمینه دمای هوای کهن دیار صد دروازه برای امروز ۱۶ و چهار درجه بالای صفر است.

دمای هوای میامی این شرقی نشین استان سمنان، تنها هم اکنون هشت درجه بالای صفر است و پیش بینی هواشناسی برای روز دوشنبه این شهرستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، بارش باران خواهد بود، بیشینه و کمیته دمای هوای میامی برای امروز ۱۷ و چهار درجه بالای صفر است.

وزش باد تنها پدیده جوی گرمسار است، مردم این شهرستان صبح شنبه را با وزش باد ۲۱ کیلومتر بر ساعت شروع کرده‌اند هرچند آسمان صاف است. بیشینه و کمیته دمای هوا برای این شهرستان در روز شنبه ۱۹ و هشت درجه بالای صفر است.

در نهایت باید گفت آسمان استان سمنان صاف و خالی از هر گونه پدیده جوی است اما شرایط پایدار کنونی از روز دوشنبه تغییر کرده با استقرار سامانه بارشی در استان احتمال بارش باران و برف وجود خواهد داشت همچنین روز سه شنبه نیز در استان سمنان شاهد بارش خواهیم بود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها