زوجین در چه سنی بیشتر طلاق می‌گیرند؟ / طلاق عاطفی در کمین زوج‌های جوان

بررسی آخرین آمار رسمی طلاق نشان می‌دهد اسب بالدار و سپید خوشبختی در بین برخی از زوج‌های جوان ایرانی به قربانگاه جدایی رفته و در با تلاق طلاق ذبح می‌شود.

زوجین در چه سنی بیشتر طلاق می‌گیرند؟ / طلاق عاطفی در کمین زوج‌های جوان

بررسی آخرین آمار رسمی طلاق نشان می‌دهد اسب بالدار و سپید خوشبختی در بین برخی از زوج‌های جوان ایرانی به قربانگاه جدایی رفته و در باتلاق طلاق ذبح می‌شود، به گونه‌ای که بیشترین آمار طلاق بین زنان ۲۱ سال تا ۳۰ سال ۴۰ درصد و مردان ۳۰ تا ۴۰ ساله ۳۹ درصد است.

سال آینده از این حیث مثل همه‌ی سال‌های دیگر دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید برای کاهش این آُسیب اجتماعی برنامه ریزی کرد.

آمار روز افزون طلاق تا پایان سال ۹۶ تا آنجا پیش رفت که ایران را به یکی از پیشروان سرعت افزایش طلاق در منطقه تبدیل و مسئولان را به کمتر حرف زدن درباره آمار طلاق مجبور کرد تا اینکه بالاخره پروانه مافی رئیس فراکسیون خانواده مجلس در نسشتی که در نیمه دوم سال ۹۷ برگزار شد از توقف و کاهش اندک آمار طلاق در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۷ خبر داد.

طلاق ها‌ی عاطفی در کمین

با این حال معمولا این گونه است که بسیاری از زوج‌هایی که پایشان را برای طلاق در یک کفش می‌کنند تا قصه غم انگیز زندگی شان را پایان دهند مدت‌ها قبل از رجوع به محکمه روح و دلشان را از هم بریده اند و به اصطلاح طلاق عاطفی را تجربه کرده اند.

آنچه درباره طلاق عاطفی و آمار‌های موجود نیز عرضه می‌شود اغلب حدس و گمان هاییی مبتنی بر نظریه پردازی‌های ثابت نشده‌ای است که برخی از آن‌ها را سخت می‌توان پذیرفت؛ آماری که از شیوع ۷۰ درصدی طلاق عاطفی تا دو یا سه برابر بودن آن نسبت به آمار طلاق کشور خبر می‌دهند، اما هیچ یک دارای پشتوانه قوی تحقیقات نیست.

آمار نگران کننده این است که بخش بزرگی از طلاق‌ها در سنین بین ۲۱ سال تا ۴۰ سال در میان زنان و مردان رخ می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها