گندم نوبرانه ۹۸ آمد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت و خرید تضمینی گندم نوبرانه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 11 میلیون تن گندم خریداری شوه و رکورد تازه‌ای به ثبت برسد.

گندم نوبرانه ۹۸ آمد

به گزارش خبر فوری ، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت و خرید تضمینی گندم نوبرانه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 11 میلیون تن گندم خریداری شوه و رکورد تازه‌ای به ثبت برسد.

برداشت گندم از روزهای پایانی اسفند ماه آغاز شده و یزدان سیف - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران - در این باره به ایسنا، گفت: اواخر اسفند سال گذشته حدود ۲۰ تن گندم از جنوب کرمان برداشت و به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی افزود: از هفته آینده خرید تضمینی گندم از منطقه سراوان و سرباز سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ادامه به بوشهر، جیرفت و کهنوج می‌رسد و نهایتاً خوزستان، جنوب استان فارس، گلستان و دیگر مناطق به جمع فروشندگان این محصول استراتژیک می‌پیوندد.

سیف با بیان اینکه اوج برداشت گندم در مرداد ماه امسال به استان‌های غربی مانند کرمانشاه خواهد رسید، گفت: با توجه به وضعیت مناسب تولید و برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۱ میلیون تن از این محصول استراتژیک به صورت تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها