مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران:

فرصتی برای معرفی جاذبه‌های‌ پایتخت/ ۳ میلیون‌ گردشگر، میهمان نوروزگاه تهران

مدیر کل فرهنگی، معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیش بینی می کنیم امسال سه میلیون گردشگر میزبان ویژه برنامه های نوروزگاه شهرداری تهران باشند.

فرصتی برای معرفی جاذبه‌های‌ پایتخت/ ۳ میلیون‌ گردشگر، میهمان نوروزگاه تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، پایتخت کشور امسال هم مانند سال گذشته میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور خواهد بود، نوروزگاه‌های شهرداری فرصتی برای گردآمدن گردشگران از سراسر ایران و آشنایی آن‌ها با جاذبه‌های پایتخت است.
ابوالفضل رفیع مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با ستاد خبری ویژه برنامه نوروزگاه گفت: با توجه به استقبال قابل توجه گردشگران از ویژه برنامه های نوروزگاه، امسال گستردگی و تنوع فعالیت‌های فرهنگی نوروزگاه‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
رفیع، با اشاره به این گستردگی در مناطق 22گانه تهران و تفاوت نوروزگاه‌های امسال نسبت به سال گذشته گفت: امسال قرار بر این شده است که در ۴۰ نقطه تهران، نوروزگاه برگزار شود که می‌توان گفت نسبت به سال گذشته میزان آن حدود سه برابر شده است.
مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران درباره این مناطق که امسال میزبان گردشگران خواهند بود، اضافه کرد: از میان 40 نقطه ای که برای نوروزگاه در نظر گرفته ایم، ۵ نقطه به صورت فرامنطقه‌ای میزبان گردشگر خواهند بود.
وی افزود: این نقاط شامل، برج میلاد، اراضی عباس آبادی، دریاچه خلیج فارس، حرم حضرت امام خمینی(ره) و بلوار کشاورز است که پیش بینی می کنیم با برنامه‌هایی که تعریف کرده‌ایم، استقبال بسیار باشکوهی از این نقاط صورت گیرد.
رفیع درخصوص سایر مناطق نیز توضیح داد: همچنین بوستان ملت، میدان بازار دوم نازی آباد، بوستان مینیاتور، بوستان پلیس، موزه هفت چنار، میدان آزادی، میدان کمال الملک، میدان مدرس و میدان ساعی، پارک سمیه، فلکه دوم نیروهوایی، خیابان باب همایون، سی تیر و بوستان هرندی نیز با برنامه‌های شاد و فرهنگی، پذیرای گردشگران نوروزی خواهند بود.
مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اشاره به این مطلب که یکی از ویژه برنامه‌های نوروزگاه مربوط به مسیر خیابان ولیعصر(عج) خواهد بود نیز گفت: خیابان ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان تهران، جاذبه های کم نظیری دارد که تلاش کردیم با درنظر گرفتن این ظرفیت ها، امسال در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا پارک وی هم نوروزگاه‌هایی برگزار کنیم.
رفیع در خاتمه با اشاره به آمار سال گذشته و پیش بینی میزان استقبال گردشگران در امسال گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر تنها از برج میلاد بازدید داشتند و امسال تخمین زده می‌شود که ۳ میلیون گردشگر از ویژه برنامه های برج میلاد و سایر نوروزگاه‌ها بازدید کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها