آموزش عکاسی با گوشی همراه در ایام نوروز

گرفتن عکس یادگاری در ایام نوروز، گزینه ای است که کمترفراموش می شود.

آموزش عکاسی با گوشی همراه در ایام نوروز

عکس با اعضای خانواده، مکان های تاریخی و جلوه های زیبای طبیعت و... گوشی های تلفن همراه مجهز به دوربین هایی با قابلیت های متفاوت است که البته اگر کمی با امکانات گوشی خود آشنایی داشته باشید، می توانید عکس های خوبی بگیرید. در ادامه به موضوعات کاربردی برای عکاسی با گوشی همراه اشاره می کنیم و نکاتی را نیز به نقل از یک مدرس عکاسی می آوریم .


دید عالی

برای ثبت تصویر، اولین نکته داشتن زاویه دید عالی نسبت به سوژه است. اطلاعات خود را درباره امکانات تلفن همراه افزایش دهید و به صحنه ای که قرار است عکس بگیرید توجه کافی داشته باشید. به جای استفاده از زوم لنز دوربین به سوژه دور ونزدیک شوید.

استفاده از لوازم جانبی

لوازم جانبی برای گوشی مانند مونوپاد، گوریلاپاد برای ثابت نگه داشتن گوشی، لنزهای خارجی و تجهیزات نورپردازی به شما کمک می کند تا عکس با کیفیت بگیرید.

تا حد امکان از فلش گوشی استفاده نکنید

استفاده از فلش گوشی باعث می شود تا رنگ عکس طبیعی در نیاید و از طرفی چشم سوژه ها هم قرمزمی شود. به جای فلش از نورجایگزین مانند نورتابلوها، نورخورشید، نورچراغ و... کمک بگیرید.

زمان طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان برای عکاسی با نور طبیعی خورشید است و ازآن جا که خورشید در خط افق قرار دارد، می توانید با کمک طیف نورهای بلندترمانند قرمز و نارنجی عکس های جذاب و رمزآلود بگیرید .

قانون یک سوم

کادرعکس را از طول و عرض به سه قسمت (9 بخش) تقسیم و سعی کنید اصلی ترین سوژه ها را در نقاط تلاقی خطوط عمودی و افقی قراردهید. چشم سوژه در راستای خطوط افقی باشد.

خلاقیت داشته باشید

از زوایای مختلف عکس بگیرید، کلیشه ای رفتارنکنید و خارج از چارچوب عمل کنید. همیشه باید بدانید که از چه چیزی می خواهید عکس بگیرید.

مدرس عکاسی

همه افراد می توانند با گوشی همراه عکس بگیرند ولی رسیدن به نتایج واقعا خوب در عکاسی با تلفن همراه به مهارت بیشتری نیاز دارد.عکاسی با گوشی کار بسیار ساده ای است، البته تا زمانی که بعضی نکات مهم را رعایت کنیم:

1- پیش از عکاسی با همراه، حتما لنز دوربین را پاک کنید.

2- از بالاترین کیفیت(رزولوشن) گوشی تان استفاده کنید.

3- دوربین را ثابت نگه دارید، اگر در فضا های کم نور یا بسته عکاسی می کنید ، از سه پایه یا یک تکیه گاه برای ثابت کردن گوشی استفاده کنید.

شایان ذکر است که نور کم باعث می شود لرزش دست شما درعکس دیده وعکس شما تار شود.

4- از زاویه های مختلف عکاسی کنید.

5- مراقب پس زمینه های شلوغ و گیج کننده باشید.

6- برای عکس های گروهی از کادر افقی استفاده شود.

7- در عکاسی گروهی سعی شود ، سوژه ها در یک خط قرار گیرند تا دوربین گوشی بتواند عمل واضح سازی(فوکوس) را به درستی انجام دهد.

8- هنگام عکاسی سلفی(خویش انداز) گوشی را بیش اندازه به صورت خود نزدیک نکنید، چون باعث می شود اندام های صورت مخصوصا بینی بیش از اندازه بزرگ دیده شود.

9- درعکس های گروهی، زاویه و فاصله خود را با سوژه طوری تنظیم کنید که فضا های اضافی در کادر نباشد.

10- از بزرگ کردن عکس در گوشی هنگام عکاسی خودداری کنید (زوم دیجیتال) چون باعث می شود کیفیت عکس شما کم شود.

11- مطمئن شوید سوژه در واضح سازی(فوکوس) کامل قرار دارد.

12- در مکان های تاریک و بسته ، برای بهتر شدن کیفیت عکس و تار نشدن، نور فضا را بیشتر کنید.

13- عکس ها را بعد از عکاسی ویرایش کنید.

14-در نهایت لبخند را فراموش نکنید.

منبع: رکنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها