امام جمعه زاهدان:

اطاعت و پیروی از پیامبر اسلام(ص) یکی از راه‌های دستیابی به تقوا است

امام جمعه زاهدان گفت: یکی‌ از راه‌های دست یابی به تقوا اطاعت و پیروی از پیامبر مکرم اسلام است.

اطاعت و پیروی از پیامبر اسلام(ص) یکی از راه‌های دستیابی به تقوا است

حجت‌الاسلام مصطفی محامی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی‌ از راههای دست یابی به تقوا اطاعت و پیروی از پیامبر مکرم اسلام است.

امام جمعه زاهدان افزود: پس هر انسانی که میخواهد به تقوا برسد باید از نماینده خدا اطاعت کند و اگر پیامبر خدا را دوست بدارد خداوند هم بنده اش را دوست خواهد داشت، اگر مسیری که انبیا و اولیای خدا مشخص کرده اند پیش بگیریم حتما به تقوا خواهیم رسید و از مشکلات به راحتی عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نقل شده که تعدادی از مسلمانان در جنگ جمل نیز نزد امام آمدند تا مشکل خود را حل کنند که امام به آنها فرمود شما باید به عقل خود رجوع کنید و‌حق و باطل را با عقل خود بشناسید.

محامی افزود: در چند روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری نکته های مهمی را ذکر کردند که در مواجهه با سختی‌ها، دشمن و مشکلات باید مایوس نشیم و امیدوارانه حرکت کنیم و یکی از رهنمودهایی که همیشه رهبری معظم انقلاب تاکید کردند این بوده که به مردم امید داده شود.

وی گفت: از خداوند در خواندن دعای اول سال تقاضا داریم که حال ما را به بهترین حال تغییر بدهد، لذا اگر این دعا در لحظه تحویل سال خواندیم و از خدا طلب کردیم که خداوند حال ما را تغییر بدهد باید تا پایان سال باطن ما تغییر کند.

خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امسال را رونق تولید نامگذاری کردند که میتوان پی برد به اینکه رهبر معظم انقلاب طبق روال سال های گذشته تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارند و فرمودند که همه مسؤولان و مردم تلاش کنند تا در این جنگ اقتصادی موفق و پیروز باشیم.

وی گفت: وضعیت جهان اسلام دچار جنگ و مشکلات فراوان است و امروز در کشورهای سوریه و یمن و فلسطین و عراق میبینیم بیشترین مشکلات وجود دارد و دشمن در این کشورها رخنه کرده و همه دنیا هم نظاره گر هستند که جنگ هم بین مسلمانان است اما باید ببینیم با دخالت و از بین بردن اتحاد بین مسلمانان این مشکلات به وجود آمده است.

محامی افزود: حتی در هفته گذشته ترور نمازگزاران در کشور نیوزیلند بود که‌‌ همه این اتفاق ها توسط تبلیغ دشمن و کشورهای غربی است و عوامل این کشورها هستند که این برخوردها علیه مسلمانان به وجود می‌آید.

محامی در پایان ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) و نیمه ماه رجب افزود: اوج فداکاری و قهرمانی این بانو در حادثه کربلا و عاشورا بود، جبهه حق از باطل با وجود مبارک حضرت زینب به وجود آمد و عظمتی که حضرت زینب(س) از خودشان نشان دادند فراموش شدنی نیست.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها