اگر عاشق رانندگی هستید، این جاده‌ها دیوانه‌تان می‌کنند

سفر جاده‌ای به شما اجازه می‌دهد با سرعت خودتان از همه جا لذت ببرید و هرجا که دوست دارید بایستید و لذت ببرید. جاده‌های بیشماری در جهان وجود دارند، اما برخی از آن‌ها واقعا خاص هستند.

اگر عاشق رانندگی هستید، این جاده‌ها دیوانه‌تان می‌کنند

سفر غذای روح است و سفر جاده‌ای بهترین نوع آن است. سفر جاده‌ای به شما اجازه می‌دهد با سرعت خودتان از همه جا لذت ببرید و هرجا که دوست دارید بایستید و لذت ببرید. جاده‌های بیشماری در جهان وجود دارند، اما برخی از آن‌ها واقعا خاص هستند. در این مطلب با جاده‌های شگفت انگیزی آشنا می‌شود که هرکسی آرزو دارد یکبار هم که شده در آن رانندگی کند.

جاده ساحل سرخ، چین

این جاده در پانجین، چین قرار دارد و شما را در میان ساحلی هدایت می‌کند که درواقع ساحل نیست، بلکه بزرگترین زمین باتلاقی جهان است که با خزه پوشیده شده است. وقتی پاییز می‌رسد خزه‌های این منطقه به رنگ قرمز در می‌آیند و تضاد فوق العاده‌ای با مزارع زرد مقابلشان ایجاد می‌کنند. این دو را جاده‌ای با حاشیه سبز از هم جدا می‌کند.



بزرگراه ملی ۲۲، هند

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های دنیاست و وقتی در آن رانندگی می‌کنید حس می‌کنید کوه از همه طرف شما را محاصره کرده است. پیچ‌های تند و غیرقابل پیش بینی این جاده آدرنالین شما را بالا می‌برد و برای ماجراجویان مناسب است. شما خواهید دید که دو خودرو از کنار هم عبور می‌کنند، در حالی که فضا برای عبور یک خودرو هم بسیار کم است.

جاده استولیو، ایتالیا

این جاده با ۲۷۵۶ متر ارتفاع بلندترین جاده آسفالت در کوه‌های آلپ شرقی است. دسترسی به این جاده فقط در فصل زمستان ممکن است و بهتر است در آن از دوچرخه استفاده کنید و هنگام دوچرخه سواری از باد‌های ایتالیایی در یکی از بهترین جاده‌های جهان لذت ببرید.



جاده اقیانوس اطلس، نروژ

این جاده یکی از جذابترین و هیجان انگیزترین جاده‌های جهان است که منظره اقیانوس اطلس را در پس زمینه خود دارد.



پل ۷ مایلی، آمریکا

این پل فلوریدایی، بخشی از بزرگراه مشهور «Overseas» و یکی از جاده‌هایی است که حداقل یک بار در عمرتان باید از آن عبور کنید. کل بزرگراه منظره بکر اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک را دارد و بهترین مناظر ساحلی فلوریدا را ارائه می‌دهد.



جاده بیابانی، امارات متحده عربی

این جاده بی نهایت در بیابانی وسیع قطعا اعصاب شما را آرام می‌کند. در میان آفتاب گرم و ماسه‌های نرم، جاودانگی و تجدیدپذیری بیابان را در حال رانندگی در دبی حس می‌کنید.



جاده «Dzuluk»، هند

این جاده بخشی از جاده باستانی راه ابریشم بوده و حدود ۱۰۰ پیچ تند در مسافت ۳۰ کیلومتری دارد. جاده «Dzuluk» یکی از هیجان انگیز‌ترین جاده‌های جهان است و بهترین منظره را از کوه‌های هیمالیا ارائه می‌دهد. حتی باتجربه‌ترین رانندگان هم ممکن است با پیچ‌های خطرناک آن غافلگیر شوند. این جاده برای کسانی که قلبشان ضعیف است مناسب نیست و مجوز وِیژه برای دسترسی به آن نیاز است.



بزرگراه آبی، شینگ شان، چین

این بزرگراه یکی از زیباترین جاده‌های جهان است و روی رودخانه شینگشان در چین ساخته شده است. برای بکر نگه داشتن طبیعت و اجتناب از تخریب تپه‌ها و جنگل ها، این بزرگراه روی آب ساخته شده و انحنای رودخانه را تقلید می‌کند. مناظر کوهستان و رودخانه این جاده را به یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی هر فرد تبدیل می‌کند. به عنوان یک طرح آگاهانه، این بزرگراه نمونه خوبی از هماهنگی بشر و طبیعت است.

جاده ۴۰، آرژانتین

این بزرگراه با منظره رشته کوه آند برای ماجراجویی مناسب است. پیچ‌های تند، مسیر‌های شنی و امتداد بیابانی آن برای رانندگی هیجان انگیز است. هنگام رانندگی در اینجا تقریبا همه چیز‌های طبیعت را تجربه می‌کنید، کوه، دریا، بیابان و جنگل.



پسیج دو گوا، فرانسه

این جاده طبیعی فقط چند ساعت در روز باز است و یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان به شمار می‌رود، چون گاهی جزر و مد آن را کاملا زیر آب می‌برد. رانندگی در این جاده ۴.۳ کیلومتری، ناهموار و سنگفرش واقعا هیجان انگیز است، چون ممکن است ماشینتان ناگهان زیر آب برود.



جاده گوتهارد، سوئیس

جاده گوتهارد هم یکی از زیباترین زبزرگراه‌های جهان است. این جاده زیبای مارپیچی، منظره کوه‌های آلپ را در پس زمینه خود دارد و بی شک یکی از بهترین تجارب هرکسی به شمار می‌رود. اما نباید در زیبایی آن غرق شوید، چون پیچ‌های تند خطرناکی دارد.



بزرگراه دنیای فراموش شده، نیوزیلند

همان طور که از نامش پیداست، این بزگراه بسیار اسرارآمیز، عجیب و غریب و یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های این کشور است. این بزرگراه در استراتفورد و در زمین‌های ناهموار نیوزیلند واقع شده است و در آن یک ترن هوایی واقعی را تجربه می‌کنید.



جاده ساحلی بزرگ، استرالیا

این جادخه یکی از بهترین جاده‌های دریایی جهان است که در امتداد مرز جنوبی استرالیا کشیده شده است. جاده ساحلی بزرگترین یادبود جنگی است که به سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول اختصاص دارد و مناظر سورئالی از صخره‌ها و اقیانوس ارائه می‌دهد.


جاده حلقه، ایسلند

این جاده ایسلندی یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی در طبیعت را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید از منظره آتشفشان ها، آبشارها، یخچال ها، چشمه‌ها و کوه‌های پوشیده از برف لذت ببرید. تعداد زیادی از جاذبه‌های محبوب گردشگری از طریق این جاده قابل دسترس است. اگر در زمستان در این جاده رانندگی کنید و خوش شانس هم باشید می‌توانید منظره شفق‌های شمالی را با چشمان خودتان ببینید.


منبع: برترین ها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها