بررسی شعار «رونق تولید» در مجلس/در صورت نیاز، قانون تصویب می‌کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وظیفه مجلس است که از روزهای اول به بررسی دقیق شعار سال ۹۸ بپردازد و اگر نیاز به قانونگذاری در این زمینه باشد، این اقدام را انجام دهد.

بررسی شعار «رونق تولید» در مجلس/در صورت نیاز، قانون تصویب می‌کنیم

سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید» اظهارداشت: طی سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های اساسی مقام معظم رهبری مشکلات معیشتی و بحث اقتصادی بوده است و بر این اساس در سنوات گذشته، سال را اقتصادی نامگذاری کرده اند.

وی با اشاره به میزان تحقق شعار سال ۹۷ متذکر شد: در سال ۹۷ که سال حمایت از کالای ایرانی بود، مردم مخاطب رهبر معظم انقلاب بودند و به همین دلیل به میدان آمدند و شعار سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر محقق شد، چرا که بسیاری از مردم ایران به کالاهای خارجی «نه» گفتند و این مسئله منجر به رونق تولید داخلی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره شعار سال ۹۸ بیان کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی این است که از روزهای اول به بررسی دقیق شعار سال ۹۸ بپردازد و مسائل جانبی و سیاسی را کنار بگذارد و اگر نیاز به قانونگذاری در این زمینه است، این اقدام را انجام دهد.

موسوی گارگانی ادامه داد: همچنین دولتمردان باید آستین همت را بالا بزنند و موانع سر راه تولید به ویژه فشارهای مالیاتی را بردارند، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران ما مشکلاتی در این زمینه دارند که لازم است بانک‌ها هم بنگاه داری را کنار بگذارند و از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کنند که در این صورت شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در صورت رونق تولید، بهانه از واردکنندگان کالا گرفته می‌شود چرا که بسیاری از آنان معتقدند کشور در برخی زمینه‌ها کالا ندارد و به همین دلیل به دنبال واردات بی رویه کالا از خارج از کشور هستند که با توسعه تولید و صادرات غیرنفتی می‌توانیم از ورود کالاهای مشابه داخلی به کشور خودداری کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکل کاهش ارزش پول ملی از این طریق حل می‌شود، خاطرنشان کرد: با رونق تولید، پول ملی ما به ارزش و جایگاه واقعی خود بازمی گردد و امیدواریم که همه مسئولان کشور و همچنین آحاد ملت تلاش خود را برای تحقق رونق تولید در سال ۹۸ انجام دهند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها