خبرفوری مهم‌ترین اتفاقات خیابان بهشت را مرور کرده است؛

داستان یک سال پررفت‌وآمد در شهرداری تهران؛ از استعفا تا دوچرخه سواری/ انتصاب عجیب آقای شهردار و عیدی پرانتقادش

نجفی استعفا داد، افشانی رفت و حالا حناچی مانده است؛ شهرداری تهران روزهای پرالتهابی را در سال 97 تجربه کرده است.

داستان یک سال پررفت‌وآمد در شهرداری تهران؛ از استعفا تا دوچرخه سواری/ انتصاب عجیب آقای شهردار و عیدی پرانتقادش

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، شهرداری تهران در سالی که گذشت، مانند سایر نهادها و ارگان‌های کشور به دور از حاشیه نبوده در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.
رانده شدن از بهشت
اسفند سال ۹۶ بود که محمدعلی نجفی،شهردار اسبق تهران با استعفای خود همگان را حیرت زده کرد. کش و قوس‌های فراوان تو استعفای نجفی تا بهار ۹۷ ادامه داشت تا سرانجام محمدعلی افشانی از اعضای حزب اعتماد ملی که کمترین احتمال به شهردار شدن او می رفت راهی خیابان بهشت شد. افشانی اما بازنشسته بود و طبق مصوبه جدید مجلس او هم از بهشت رانده شد. در نهایت پیروز حناچی، پیروز انتخاباتی شد که اعضای شورا برگزار کردند و او به عنوان شهردار تازه پایتخت انتخاب شد. هرچند که وزارت کشور حکم او را با تاخیر تایید کرد و علت این تاخیرها گویی به برادر پیروز که اعضای سازمان مجاهدین خلق بود برمی گشت.
انتصابات عجیب
شاید یکی از عجیب‌ترین عزل و نصب‌های شهرداری به عزل محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی شهرداری بر می گردد.کریمی که بدلیل مراسم بزرگداشت روز تهران مورد انتقاد اعضای شورای شهر قرار گرفته بود در نهایت هنگامی که در تعطیلات به سر می برد در جنوب کشور عزل شد و پوریا سوری به جای او نشاده شد.
دوچرخه سواری آقای شهردار
حناچی پیش از شهردار شدن هم دوچرخه سوار بود. او پس از تصدی سه شنبه‌ها را برای دوچرخه سواری انتخاب کرد. بهانه او برای این کار کاهش آلودگی هوا بود. استمرار او در این کار اتفاق مثبتی بود هرچند که انتقادات به او درباره این دوچرخه سواری بسیار جدیست!
خط تازه مترو و انتقاداتش
خط ۷ مترو در ماه اسفند ۹۷ افتتاح شد. خطی که به عقیده منتقدان تکمیل نبود. محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در اعتراض به این افتتاح حتی در محل مترو حاضر نشد و رحمت الله حافظی، عضو اسبق شورای شهر تهران هم در توییتی به اینکه چرا این خط هواکش ندارد به انتقاد پرداخت. حناچی البته خیلی زود دست به توییت زد و این خط را ایمن دانست اما در نهایت این محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران و مدیرعامل اسبق مترو بود که ادعا کرد توقع از شهرداری برای تکمیل این خط بیشتر بود!
عیدی شهردار
چندی پیش اما پیروز حناچی با حضور در شورای شهر تهران اعلام کرد که عیدی او به شهروندان، افتتاح خط مترو و پاکی هواست! تهران که همیشه رکوردار آلودگی هوا خصوصا در روزهای پاییزی بود، امسال روزهای پاک هم به خودش دید و این البته هیچ ارتباطی به بارندگی‌ها نداشت و بلکه به عقیده شهردار تهران، عیدی او بوده است!

نوروزگاه‌های پایتخت

شهرداری تهران امسال در دومین سال پیاپی دست به ایجاد نوروزگاه برای جذب گردشگر در پایتخت کرده است، مناطق مختلفی در تهران گزینش شدند. درباره این طرح اما نمی‌توان نظر داد، باید دید تا انتهای نوروز نظر مثبت چه تعداد گردشگر به این طرح جلب می‌شود.

مجوز برج باغ‌ها، مصوبات عجیب شورای شهر تهران هم از جمله اتفاقاتی بود که به شهرداری تهران مربوط بود، که در گزارش مجزا به آنها اشاره خواهیم کرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها