«رونق تولید» باعث افزایش چند برابری اشتغال می شود

معاون سیاسی سپاه گفت:در صورتی که با سیاست‌های درست، تولید رونق پیدا کند، کارخانه‌ها به صورت چند شیفته فعال خواهند شد و نرخ اشتغال تا چند برابر افزایش می‌یابد.

«رونق تولید» باعث افزایش چند برابری اشتغال می شود

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» گفت: نامگذاری امسال همانند سالهای گذشته از منطق خاصی پیروی می‌کند، مقام معظم رهبری با توجه به اشرافی که بر وضعیت، شرایط و نیازهای کشور دارند هرسال شعار را برای سال انتخاب می‌کنند؛ ایشان سال ۹۸ را سال رونق تولید نامگذاری کردند که ناشی از نگاه دقیق و کارشناسانه به وضعیت اقتصادی کشور است.

سردار جوانی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: ما در یک جنگ همه جانبه اقتصادی دشمن قرار داریم و دشمنان تصور می‌کنند که با جنگ اقتصادی می‌توانند حرکت پرشتاب ایران را متوقف کنند که با درایت رهبر معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نامیده شد. چندین سال است که مواضع ایشان رویکردی اقتصادی دارد، زیرا کشور در مسیر عبور از جنگ اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: اگر نگاهی به سال ۹۷ کنیم با توجه به شعار سال که حمایت از تولید و کالای ایرانی بود می‌بینیم که اتفاق بسیار مهم و یک تحول فرهنگی در بخشی از جامعه ایران نسبت به تولیدات داخلی رخ داد، البته در این حوزه باید به نیازهای مردم به خوبی پاسخ داده شود.

معاون سیاسی سپاه شرط استفاده از کالایی ایرانی را رونق در تولید کشور دانست و گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاری در بخش تولید داخلی می‌توان وارد فضایی شد که ظرفیت‌های موجود کشور فعال شده و موجب رشد و شکوفایی اقتصاد شود.

وی افزود: متأسفانه امروز تنها ۳۰ درصد ظرفیت برخی از کارخانه‌ها و تولیدی‌ها فعال است، در صورتی که با سیاست‌های درست، تولید رونق پیدا می‌کند و این کارخانه‌ها به صورت چند شیفته فعال خواهند شد و نرخ اشتغال تا چند برابر افزایش می‌یابد.

سردار جوانی گفت: اگر چه به دلیل محدویت‌های موجود، سرمایه گذاری در همه بخش‌های اقتصادی امکان پذیر نیست اما اگر تولید رونق پیدا کند ظرفیت‌های موجود در کشور می‌تواند موجب شکوفایی صنعت کشور شود، و در کنار توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخلی، می‌توان از بازار حدود چهارصد میلیونی منطقه نیز برای رشد صنعت بهره برد.

وی گفت: اگر تولید داخلی رونق پیدا کند دیگر نیازی به واردات در کشور وجود ندارد و با رونق تولید می‌توان به سمت صادرات غیر نفتی رفت و ارز مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

معاون سیاسی سپاه خاطر نشان کرد: تولیدِ انسان محور می‌تواند وابستگی کشور به ارز حاصل از فروش نفت کاهش دهد، موضوعی که دشمنان بر روی آن تمرکز کرده و فکر می‌کنند با تحریم نفتی می‌توانند اقتصاد کشور ما را با مشکلات اساسی روبرو کنند و معیشت مردم را به خطر اندازد، البته برای تأمین معیشت مردم می‌بایست درآمد ارزی داشته باشیم.

سردار جوانی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد از طریق فشار بر درآمدهای نفتی، ملت ایران را با مشکلات معیشتی بیشتری روبرو کند، اگر رونق تولید را شاهد باشیم می‌توانیم علاوه بر قطع واردات کالاهای خارجی به سمت صادرات برویم و حوزه‌های دیگر را نیز رونق دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: نامگذاری امسال بسیار تیزهوشان و با اندیشه بلند بوده اما همه مردم، سرمایه داران، دولت، مجلس با وضع قوانین و قوه قضائیه با نظارت بر حسن اجرای قوانین می‌توانند در این زمینه کارهایی را انجام دهند. در سال ۹۸ که دشمن امید بسته است که تحریم‌های اقتصادی نتیجه بدهد، ما باید تلاش کنیم تا کشورمان را به شکوفایی اقتصادی برسانیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها