بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های عربی

سخنرانی امروز رهبر انقلاب اسلامی در جمع زائران حرم مطهر رضوی بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های عربی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه در سخنرانی خود در اجتماع زائران حرم رضوی ضمن تبریک میلاد مبارک پیشوای عدالت حضرت علی بن ابیطالب و فرا رسیدن عید نوروز به چهار موضوع از جمله مسائل مربوط به سال جاری، مسائل ایران با دولت‌های غربی، اقتصاد و شعار امسال و همچنین سخنی با جوانان درباره آینده کشور و مسائل انقلاب پرداختند.

پایگاه خبری العهد لبنان در این باره نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که دشمن را در جنگ اقتصادی شکست خواهیم داد، ما باید به قدرتی برسیم که دشمن نتواند بر روی ما فشار ایجاد کند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رهبر انقلاب اعلام کرد که راه‌های زیادی برای مقابله با تحریم و توطئه‌های دشمن وجود دارد، موشک‌های ایران می‌توانند پایگاه‌های برخی کشورهای منطقه را با دقت مورد هدف قرار دهند، این قدرت بازدارندگی است.

شبکه المیادین نیز به بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و در این باره نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: ایران برخلاف میل دشمن به برنامه دفاعی خود ادامه خواهد داد، همه می‌دانند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است و باید دشمن را شکست دهیم. ما باید قدرت بازدارندگی اقتصادی داشته باشیم.

این شبکه در ادامه نوشت: رهبر ایران همچنین اعلام کرد که دشمنان می‌دانند موشک‌های دقیقی که ایران در اختیار دارد توانایی هدف قرار دادن پایگاه‌های آنان را دارد. تحریم‌های آمریکا باعث می‌شود که ایران به خوکفایی برسد و ایران علیرغم فشارهای آمریکا به تقویت توان دفاعی خود ادامه خواهد داد.

شبکه الجزیره نیز در این رابطه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که موشک‌های ایرانی توانایی هدف قرار دادن پایگاه‌های خارجی در منطقه را دارند.

این شبکه قطری در ادامه نوشت: رهبر ایران همچنین اعلام کرد که ایران توان موشکی خود را گسترش خواهد داد.

همچنین خبرگزاری المعلومه عراق نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا باعث می شو ایران به خودکفایی برسد و تکیه کمتری به نفت داشته باشد.

شبکه سبق نیز در تیتری مشابه نوشت که رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که علیرغم فشارهای آمریکا ایران به تقویت توان دفاعی خود ادامه خواهد داد.

پایگاه خبری النشره نیز در این باره نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم اعلام کرد، دشمنان ما می‌دانند که موشک‌های دقیق ایرانی توانایی هدف قرار دادن پایگاه‌های آنان در منطقه را دارد.

این پایگاه خبری لبنانی ادامه داد: رهبر ایران همچنین اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا باعث می‌شود که ایران به خود کفایی برسد و تکیه بر نفت را کمتر کند. ما علیرغم فشارهای آمریکا به گسترش توان دفاعی خود ادامه خواهیم داد.

یورو نیوز عربی نیز در این رابطه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که علیرغم فشارهای آمریکا و هم پیمانان آن ایران برنامه دفاعی خود را ادامه خواهد داد. ما باید ایران را به نقطه‌ای برسانیم که دشمنان بفهمند توانایی تهدید ما را ندارند، تحریم‌های آمریکا باعث خوکفایی ایران می‌شود.

همچنین روزنامه الرای کویت در تیتری مشابه به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز اعلام کرد که علیرغم تحریم‌های آمریکا ایران به تقویت توان دفاعی خود ادامه خواهد داد و تحریم‌های آمریکا باعث می‌شود که ایران به خود کفایی برسد.

خبرگزاری العهد نیوز عراق نیز در این باره نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که جوانان ما باید تلاش خود در زمینه علم و سیاست را چند برابر کنند. غرب و آمریکا میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا بتوانند بر روی افکار جوانان ما تأثیر بگذارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟