دیده‌بان حقوق بشر: اتهام‌های ظالمانه‌ای علیه فعالان زن سعودی مطرح شده است

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد اتهام‌هایی که عربستان علیه مدافعان زن حامی حقوق زنان مطرح کرده‌ است تقریباً مرتبط با فعالیت حقوقی این زنان می‌باشد.

دیده‌بان حقوق بشر: اتهام‌های ظالمانه‌ای علیه فعالان زن سعودی مطرح شده است

این سازمان اعلام کرد، عربستان در ۱۳ مارس جاری محاکمه‌های فردی را علیه ۱۱ فعال زن آغاز کرد که بیشتر آنها از حامیان حقوق زنان بودند و این زنان از افراد برجسته‌ای بودند که در اوایل مه ۲۰۱۸ بازداشت شدند.

در این گزارش از مایکل بیچ، معاون مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر نقل شده است، تقریباً بعد از یک سال از طرح اتهام‌ها از طریق رسانه‌های دولتی عربستان علیه آن قهرمانان زن مدافع حقوق بشر، به نظر می‌رسد که اتهام‌ها علیه آنها عبارت از فهرستی از تلاش‌هایشان برای تحکیم حقوق بشر است. این رفتار از سوی دولتی که دست به اصلاحات می‌زند همانطور که محمد بن سلمان و حامیانش مدعی هستند، صورت نمی‌گیرد.

این سازمان اعلام کرد: این اتهام‌ها شامل تماس با روزنامه نگاران بین المللی موجود در عربستان و دیپلمات‌های خارجی و فعالان حقوقی سعودی خارج از کشور و سازمانهای حقوقی بین المللی می‌شود.

بیچ گفت: اگر در اختیار گذاشتن اطلاعات پیرامون حقوق زنان با روزنامه نگاران و دیپلمات‌ها امری غیرقانونی بود بنابراین باید بیشتر رهبری عربستان در حال حاضر در زندان باشند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها