تخلیه آب شهر گنبدکاووس نیاز به پمپ‌های قوی دارد

شهردار گنبدکاووس گفت: تهدید سیلاب و آبگرفتگی شهر گنبدکاووس از بین رفته و در حال حاضر باید آبگرفتگی شهر گنبدکاووس تخلیه شود که نیاز به پمپاژهای قوی است.

تخلیه آب شهر گنبدکاووس نیاز به پمپ‌های قوی دارد

منصور طعنه گنبدی،ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهارداشت: سیلاب در شهر فروکش کرده و از روز گذشته تخلیه آبگرفتگی شهر در دستور کار قرار گرفته است. تجمع آب در انتهای ملانفس، افغان آباد و سیدآباد و بخش‌هایی از مناطق دیگر هنوز وجود دارد.

وی افزود: پمپ‌های آب در سیلاب چند روز گذشته از بین رفته و باید پمپ‌های قوی برای تخلیه آبگرفتگی شهر فراهم شود. همه ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری و آتش‌نشانی و دستگاه‌های دولتی دیگر برای امدادرسانی و تخلیه آبگرفتگی به کارگیری شده است.

شهردار گنبدکاووس بیان داشت: با توجه به اینکه گل و لای و خاشاک به درون منازل و حیاط و زیرزمین واحدهای مسکونی نفوذ کرده و قابل تخلیه نیست باید کف‌کش درخواست شود.

آماده‌باش سپاه نینوای گلستان برای کاهش مشکلات مردم سیل‌زده بازدید نماینده مقام معظم رهبری و رئیس سازمان مدیریت بحران از وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستان گلستان|سیلاب 8 روستای شهرستان آق قلا را فراگرفته است

وی ادامه داد: واحد سبز شهرداری گنبدکاووس آماده ثبت‌نام افرادی است که ساختمان و منازل آنها دچار خسارت شده تا پوشش بیمه‌ای شوند.

رضا باقری،بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس اظهارداشت: مردم بیش از 10 روستا بخش مرکزی که در معرض سیلاب بودند تخلیه و جابه جا شدند. تلاش می کنیم تا در این حادثه تلفات جانی نداشته باشیم.

وی افزود: بودجه دهیاران در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 60 درصد کاهش داشته و پیشنهاد می شود برای روستاهای خسارت دیده بودجه و اعتبارات ویژه ای به دهیاران هر روستا تخصیص یابد.

بخشدار مرکزی شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: برخی از روستاها به صورت کامل و 50 درصد بعشی از روستاها به زیرآب رفته و انتظار داریم امدادرسانی در روستاها نیز پررنگ شود.

وی ادامه داد: پاکسازی و امدادرسانی به روستاهای همجوار شهرها به مانند شهر صورت گیرد تا مردم شاهد تبعیض بین روستائیان و مردم شهر نباشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها