زندگینامه و عکس “مهشید افشار زاده”

“مهشید افشار زاده” بازیگر و کارگردان در سینمای ایران ست که بیوگرافی او را می توانید در ادامه بخوانید.

زندگینامه و عکس “مهشید افشار زاده”

بیوگرافی
نام : مهشید افشار زاده

-.-.-.-.--.-.-

تولد:1 فروردین 1344
-.-.-.-.--.-.
محل تولد :آبادان
-.-.-.-.--.-.-
ملیت :ایرانی
-.-.-.-.--.-.-
پیشه :بازیگر ، کارگردان
-.-.-.-.--.-.-
شریک(های)
زندگی :حسن کاربخش (همسر سابق)عبدالرضا تبریزی
-.-.-.-.--.-.-
فرزندان :مریم

مهشید افشارزاده (1344) بازیگر و کارگردان ایرانی، متولد شهر آبادان)، فارغ التحصیل هنر و طراحی از دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان است.

ازدواج اول مهشید افشار زاده

مهشید افشار زادهبا حسن کاربخش ازدواج کرده بوده که از وی جدا شده است.حسن کاربخش راوری، متولد 1338 کرمان، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی است. وی پس از گذراندن دوره آموزش فیلمسازی در مرکز آموزش اسلامی، فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. سینمای حرفه ای را از سال 1362 با کارگردانی فیلم «دیار عاشقان» آغاز کرد. او فارغ التحصیل برق از دانشگاه علم و صنعت است.

ازدواج دوم مهشید افشار زاده

مهشید افشار زاده سپس با عبدالرضا تبریزی ازدواج کرده است.عبدالرضا تبریزی متولد 1339 در میاندوآب است. وی فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه افسری ارتش است.

عبدالرضا تبریزی می گوید:از سال 80 به این طرف در مجموع حدود ده فیلم سینمایی و تله فیلم و… کار کرده ایم ولی هرگز نخواسته ام اسم من در تیتراژ فیلم ها برجسته باشد. همیشه از چنین فضایی دوری کرده ام .چون در واقع فیلمسازی شغل خانم افشارزاده است و ایشان باید دنبال این کار برود و من نمی خواهم در کارشان دخالت کنم که خدای ناکرده فردا بگویند در کار فیلمسازی همسرش دخالت می کند. من وارد این قضایا نمی شوم تا کوچکترین اختلافی هم بروز پیدا نکند. اخلاق من این شکلی است. در مجامع عمومی چون ایشان مرکز توجه مردم و رسانه ها هستند من همواره از نزدیک شدن به ایشان پرهیز کرده ام تا نگویند فلانی همیشه مواظب همسرش است و… می خواهم خانم افشارزاده راحت باشند. به هر حال شغل ایشان به گونه ای است که غیر از مطبوعات و رسانه ها، مردم هم دوست دارند با ایشان صحبت کنند.

نخستین تجربه مهشید افشارزاده به نامزد شدن در سیمرغ بلورین ختم شد

متقاضی رشته پزشکی بود که در پی انقلاب فرهنگی درهای دانشگاه ها قریب به چهار سال روی دانشجویان بسته ماند. همین اتفاق سبب شد تا مهشید افشارزاده که از ابتدا سودای هنر در سر داشت، پس از بازگشایی مجدد دانشگاه ها در کنکور هنر و در رشته تئاتر شرکت کند. در نهایت نیز در این آزمون موفق به کسب رتبه 61 شد اما در مصاحبه حضوری که از قضا با جمال شورجه داشت، پذیرفته نشد؛ اما باز هم از سینما و علاقه اش دست نکشید:«در آن دوره بسیاری از فیلم های تاریخ سینما در دو سینمای سپیده و آفریقا برای دانشجویان نمایش داده می شدند.من در آن زمان مشغول گذراندن دوره تئاتر در تالار محراب به مدیریت خانم اعظم بروجردی بودم؛ اما تماشای این فیلم ها را هیچ گاه از دست نمی دادم. در این حال وهوا بودم که روزی به آگهی جذب بازیگر زن و مرد در مجله فیلم برخوردم؛ آگهی از سوی سازمان تبلیغات اسامی. این مسئله را پی گرفتم و برای تست روانه شدم.» از قضا باید پاراگرافی از کتاب باغ بلور را بازی می کرد؛ نقش پیرزنی که خبر شهادت همسر و دو پسر جوانش را شنیده و پریشان احوال است.

به خوبی اجرایش می کند و همین زمینه ای می شود برای گرفتن پیشنهاد بازی از سوی محمدرضا هنرمند؛ «پس از این ماجرا محمدرضا هنرمند برای فیلم «ردپایی در شن» از من دعوت به همکاری کرد اما از آن جا که برای فیلم بردار ی باید به منطقه کویری سفر می کردیم، برای من حضور در آن پروژه مقدور نبود. پس از آن بالاخره در نخستین فیلم سینمایی ا م بازی کردم؛ «بای سیکل ران» که در آن نقش زنی کولی را عهده دار بودم که باعث شد در جشنواره فجر همان سال نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن شوم.» این در حقیقت نخستین گام حرفه ای مهشید افشارزاده در سینمای ایران بود. فیلمی که نقش ماندگار افشارزاده در سینمای ایران است و بسیار خوب در آن درخشید. به این ترتیب او وارد بازار کار حرفه ای شد و تا مدت ها در بسیاری از فیلم های سینمایی ایفا کننده نقش های اول زن بود.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از،پشت،میروفم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها