کره جنوبی «زامبی های گوشی هوشمند» را شکار می کند!

کره جنوبی قصد دارد با استفاده از رادار و لیزر از عابران پیاده که در حال استفاده از گوشی های هوشمند خود در خیابان ها قدم می زنند حفاظت کند.

کره جنوبی «زامبی های گوشی هوشمند» را شکار می کند!

کره جنوبی قصد دارد با استفاده از رادار و لیزر از عابران پیاده که در حال استفاده از گوشی های هوشمند خود در خیابان ها قدم می زنند حفاظت کند.

حضور افرادی که نمی توانند از گوشی هوشمند خود چشم بردارند، در خیابان ها پدیده ای عجیب نیست. درواقع اغلب امروزی ها عادت دارند در مترو، اتوبوس و حتی در حین قدم زدن در خیابان، از گوشی هوشمند خود استفاده می کنند. بر همین اساس است که کره حنوبی به فکر کنترل این افراد افتاده است.

این کشور اقدامات پیشرفته ای را برای اطمینان از اینکه "زامبی های گوشی هوشمند" به ترافیک وارد نمی شوند، استفاده می کند. "زامبی های گوشی هوشمند" یک اصطلاح فرهنگ عامه است که برای توصیف افرادی استفاده می شود که نمی توانند از گوشی های هوشمند خود دور شوند.

همه ما ویدیوهای افرادی را دیده ایم که توجه بیشتری به تلفن دارند تا جایی که در آن حرکت می کنند. نتایج این حواس پرتی به طور کلی عجیب و غریب است:برخورد با دیوار ، افتادن یا رفتن به مسیری اشتباه، اما این ماجراها همیشه خنده دار نیست. گاهی اوقات افرادی که حواسشان پرت است حین عبور از خیابان تصادف می کنند.

بر همین اساس هم اکنون کره جنوبی در حال آزمون سیستمی است که به عابرين پياده هشدار مي دهد تا حین کار با گوشی هوشمند خود تصادف نکنند و البته به خودروها نیز براي كاهش سرعت هشدار مي دهد. این سیستم های هوشمند دارای فناوری تصویربرداری حرارتی و رادار تشخیص حرکت مردم و اتومبیل ها است.

در این سیستم هوشمند مسیر عبور خودروها و افراد با نور های رنگارنگ و پرتوهای لیزری روشن می شود که هشدار می دهد مردم نزدیکند و بهتر است رانندگان سرعت خود را کاهش دهند. این سیستم به طور کامل توسط مهندسان کره ای طراحی شده است.

کیم جونگ هون، پژوهشگر ارشد KICT و طراح این سیستم می گوید: " این روزها شاهد تعداد زیادی از زامبی های گوشی به دست و تصادفات خطرناک رانندگی هستیم. برهمین اساس استفاده از چراغ های ویژه هشدار دهنده و لیزری مخصوص زامبی ها را در دستور کار خود قرار دادیم. "

در حال حاضر این سیستم جذاب در مرحله آزمایشی است اما پیش بینی می شود به زودی وارد فاز عملی شده و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر شود.

منبع: انتخاب

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟