مراکز درمانی و ادارات کرمانشاه برای تردد جانبازان مناسب نیست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت: مراکز درمانی و ادارات کرمانشاه برای تردد جانبازان مناسب نیست.

مراکز درمانی و ادارات کرمانشاه برای تردد جانبازان مناسب نیست

حجت‌الاسلام هادی عسکری از اجرا شدن طرح پایش سلامت ایثارگران استان از ابتدای سال 97 خبرداد و اظهار داشت: از ابتدای امسال 2428 نفر از ایثارگران توسط تعدادی پزشک متخصص در پایش سلامت شرکت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 6245 نفر از ایثارگران مشمول خدمات درمانی و فیزیوتراپی قرار گرفتند افزود: 26 هزار و 858 نفر از ایثارگران مشمول بیمه همگانی و 46 هزار و 644 نفر هم مشمول بیمه مکمل هستند.

وی گفت: با هماهنگی حوزه بهداشت و درمان بنیاد، طرح پایش سلامت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان استان با جدیت در حال اجرا است.

مراکز درمانی و ادارات کرمانشاه برای تردد جانبازان مناسب نیست

عسکری بیان کرد: تمامی ادارات، سازمانها و نهادها موظفند در طراحی، ساخت و احداث ساختمان امکان دسترسی آسان برای معلولان، جانبازان و افراد سالمند و حتی افراد عادی را فراهم آورند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار کرد: در مراکز درمانی و ادارات مناسبسازی انجام نشده است و جانبازان و افراد سالمند برای تردد در این مکانها با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به تأکید بر بهبود خدمت‌رسانی به جانبازان و ایثارگران در کارگروه مناسب‌سازی گفت: در این راستا بنیاد شهید استان کار مناسب‌سازی بیش از 70 درصد زیست شخصی جانبازان را برای تسهیل تردد آنها انجام داده است.

85 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران اجرا نشده است

عسکری با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران با وجود ابلاغ از سال 91 تاکنون 85 درصد آن اجرایی نشده است عنوان کرد: یکی از دلایل عدم اجرایی شدن این قانون کمبود منابع مالی است.

وی با بیان اینکه در سال 98 اعتبارات مناسبی به بنیاد شهید استان تخصیص داده نشده است گفت: این اعتبارات کنونی مشکلات استان را رفع نمیکند و برخی از مصوبات قانونی در واقع به بازنگری جدی نیاز دارد.

عسکری با بیان اینکه یکی از این مصوبات قانونی مربوط به سهمیه‌ها و پرداخت صددرصد شهریه دانشگاه‌ها است که نیاز به بازنگری دارد بیان کرد: باید بیشتر به توانمندسازی افراد توجه کرد و این موضوع هرچه سریعتر از سوی مسئولان بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف است تمامی فرزندان شهید و جانباز بالای 70 درصد بیکار واجد شرایط را استخدام کند گفت: براساس قانون جامع 25 درصد استخدام‌ها مربوط به خانواده ایثارگران است که به منظور جذب افراد توانمند به صورت برگزاری آزمون انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با اشاره به ضرورت نظارت بر قانون استخدام ایثارگران بیان کرد: با حمایت استاندار کرمانشاه و سازمان برنامه و بودجه دستگاه‌های که تاکنون قانون استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران را اجرایی نکرده‌اند معرفی شده تا از طریق مراجع قانونی با آن‌ها برخورد شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها