علیرضا فغانی: سال سختی بود/ امیدوارم مسئولان فکری به حال شرایط کشور داشته باشند

داور بین‌المللی کشورمان از روز های تلخ و شیرین سال 97 می‌گوید.

علیرضا فغانی: سال سختی بود/ امیدوارم مسئولان فکری به حال شرایط کشور داشته باشند

به گزارش خبر فوری ؛ شاید سال 97 بهترین سال کارنامه حرفه ای علیرضا فغانی باشد. او در جام جهانی چهار دیدار را قضاوت کرد که یکی از آن ها رقابت رده بندی بود. در جام ملت ها هم قاضی دو مسابقه بود. فغانی در لیگ های کشورمان هم حضور ثابتی داشت. با او درباره اتفاق های سال 97 گفت‌وگو کردیم.

*سال 97 برای شما سال سختی بود. از رده بندی جام جهانی تا موفقیت های دیگر. سال 97 برای علیرضا فغانی چطور گذشت؟
تیم داوری ما سال ها تلاش می کرد تا در جام جهانی حضور داشته باشد. این یکی از مهم ترین اهداف ما بود. و این دوره هم موفق شدیم به قضاوت بازی رده بندی مسابقات دست پیدا کنیم. خب این موفقیت ارزشمند، خاطره انگیز و بااهمیتی بود که توانستیم کسب کنیم. سال 97 برای چه از نظر ورزشی و چه از نظر شخصی برای من سال سال فوق العاده ای بود.
*چه حسی داشتید از این که در رده بندی جام جهانی سوت زدید؟ خیلی از کارشناسان داوری معتقد بودند حق شما قضاوت بازی فینال بود.
من دوست داشتم فینال را قضاوت کنیم اما خب فیفا ترجیح داد ما در رده بندی حضور داشته باشیم. آن ها برای بازی تیم سوم و چهارم روی ما اعتماد کرده بودند. خوشبختانه این جام به خوبی برای ما تمام شد. ممکن بود بازی رده بندی هم به تیم داوری ما واگذار نشود اما بدون مشکل یکی مانده به آخرین بازی جام جهانی 2018 را به اتمام رساندیم.
*امسال دربی در نوروز است. چه خاطره ای از قضاوت بازی های فوتبال در تعطیلات نوروز دارید؟
بازی های هفته آخر لیگ های شرق آسیا و استرالیا معمولا در نزدیکی تعطیلات نوروز است. اما خاطره خاصی از این بازی ها ندارم.
*این روز ها حواشی داوری در لیگ ما زیاد شده است. می گویند اشتباهات داوری باعث تغییر نتایج بازی ها می شود. فکر می کنید فناوری کمک داور ویدیویی می تواند این مشکل را در فوتبال ما حل کند؟
این انتقادها همیشه بوده است. هر چه به بازی های پایانی لیگ نزدیک تر می شویم، این اعتراض ها هم بیشتر می شود. با این حال من فکر می کنم هر کجا که تکنولوژی وی‌ای‌آر ورود پیدا کند، قطعا می تواند به بهبود و پیشرفت داوری فوتبال کشور ما کمک کند.
*سال 97 را چگونه ارزیابی می کنید؟
شاید مجموعا سال خوبی را پشت سر گذاشتیم اما سال سختی هم بود. وضعیت معیشتی مردم هر روز پیچیده تر می شود. امیدوارم مسئولان کشور فکری به حال شرایط کشور هم داشته باشند. امیدوارم سال 98 سال به مراتب بهتری باشد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اعیانی
    0

    اینشااله موفق باشند

  • علی
    0

    تو برو آب میوت رو بنوش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها