۲۰ خودرو که تولید آن‌ها متوقف نمی‌شود؛ جاودانه‌ها!

با ورود نسل ۹۹۲ از خودروی پورشه ۹۱۱ به خیابان‌ها؛ بسیاری از روزنامه‌نگاران تایید کرده‌اند که این محصول آلمانی از سال ۱۹۶۳ تولید شده و پای ثابت بازار است.

۲۰ خودرو که تولید آن‌ها متوقف نمی‌شود؛ جاودانه‌ها!

بسیاری از خودرو‌هایی که معرفی می‌شوند؛ پرچمداران خودروسازان بنام جهانی هستند و تعدادی از آن‌ها همزمان با سال‌های نخست تاسیس کمپانی مادرشان تولید شده‌اند. البته باید به این نکته توجه داشت که لیست ما شامل خودرو‌هایی مانند: فولکس‌واگن بیتل، فورد ترانسیت و... نمی‌شود؛ زیرا تولید خودرو‌های مذکور یا متوقف شده است و یا بزودی با آن‌ها خداحافظی می‌کنیم.

فیات پاندا- ۱۹۸۰

فیات پاندا با فرارسیدن سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۰ ساله خواهد شد. تاکنون سه نسل از فیات پاندا در سال‌های ۱۹۸۰، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ معرفی شده و به درستی مشخص نیست که علت این بروزرسانی‌ها چه چیز است؛ زیرا این خودرو عملا فقط در ایتالیا فروخته شده و تعداد اندکی از نسخه‌های مختلف آن راهی کشور‌های دیگر می‌شود.


فورد فیستا- ۱۹۷۶

فورد فیستا حاصل اولین طرح و ایده کمپانی فورد برای عرضه یک خودروی کوچک در بازار اروپا و در سال ۱۹۶۹ بود. این خودرو ۷ سال بعد بالاخره به تولید رسید و از سال ۱۹۷۶ تا سال ۲۰۱۷، هفت نسل از فورد فیستا تولید شده است.


فولکس‌واگن پولو- ۱۹۷۵

پولو بعد از مدل‌های گلف و پاسات، سومین محصول مهم برای کمپانی فولکس‌واگن آلمان است. نسل اول پولو دقیقا مبتنی بر آئودی ۵۰ ساخته شده و تنها آرم و برخی از جزئیات آن اصلاح شده است. پولو تاکنون مسیر تکامل را به خوبی طی کرده و در سال ۲۰۱۷ ششمین نسل آن معرفی شده است.


فولکس‌واگن گلف-۱۹۷۴

چند ماه زودتر از مدل پولو؛ فولکس‌واگن گلف معرفی شد و اکنون یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های آلمان در جهان بوده و به رقابت با محصولات مختلفی می‌پردازد. در حال حاضر شاهد تولید و عرضه هشتمین نسل از فولکس‌واگن گلف هستیم و هنوز هم این خودروی دوست داشتنی طرفداران خاص خود را دارد.


فولکس‌واگن پاسات- ۱۹۷۳

نسل هفتم پاسات در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و به تازگی دست خوش تغییراتی شده است. این خودرو یکی از ارزان‌ترین محصولات فولکس‌واگن در قاره اروپا بوده و در کشوری مانند ایالات‌متحده آمریکا از نسل جدید آن استقبال زیادی شده است.


هوندا سیویک-۱۹۷۲

این خودروی ژاپنی در حال حاضر دارای یک طراحی مدرن، کابین جادار و پیشرانه‌هایی قابل اعتماد در نسخه‌های مختلف خود است. قدرتمندترین نسخه این خودرو را باید سیویک R. دانست که پیشرانه‌ای با توان ۳۲۰ اسب‌بخار دارد. این خودرو از سال ۱۹۷۲ تاکنون به تولید رسیده و ۱۰ نسل را پشت سر گذاشته است!


رنج‌روور-۱۹۷۰

رنج‌روور را باید یکی از اولین شاسی‌بلند‌های تاریخ صنعت خودروسازی جهان دانست؛ زیرا که به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل خیلی راحت و مجهز نبود! این یک فرمول اختصاصی و برنده برای کمپانی رنج‌روور بوده و همین موضوع ساده آن را تبدیل به یک خودروی اسطوره‌ای در میان خودرو‌های بریتانیایی کرده است.


جگوار XJ-۱۹۶۸

این محصول اکنون یکی از پرچمداران کمپانی جگوار بوده و احتمالا بزودی شاهد عرضه نسخه‌های الکتریکی آن خواهیم بود. در حال حاضر هشتمین نسل از جگوار XJ به تولید رسیده و هنوز هم یکی از خودرو‌های جذابِ بازار است. باید دانست که جگوار در کنار نام‌هایی مانند مینی و رنج‌روور قرار گرفته و نماد صنعت خودروسازی بریتانیا است.


تویوتا کرولا- ۱۹۶۶

نام کرولا در صنعت خودروسازی جهان بسیار با اهمیت است؛ زیرا کمپانی تویوتا برنامه‌ریزی جدیدی برای تولید و عرضه نسخه‌های جدیدتر آن در اروپا کرده است و ظاهرا تولید آن هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. کرولا در حال حاضر دوازدهمین نسل خود را تجربه کرده و از سال ۱۹۶۶ تاکنون؛ بیش از ۴۰ میلیون دستگاه از انواع مختلف آن به فروش رسیده است. این یعنی تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی تاریخ است!


شورلت کامارو-۱۹۶۶

کامارو یکی از بزرگترین خودرو‌های تولید شده در ایالات‌متحده آمریکا بوده و یک اسطوره است. از این خودرو به عنوان یک ستاره ابدی در تاریخ صنعت فیلم و سریال جهان یاد می‌شود و تاکنون شاهد حضور آن در ده‌ها فیلم سینمایی پرفروش و جذاب جهانی بودیم. در حال حاضر نسل ششم شورلت کامارو به تولید رسیده و هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد!


فورد موستانگ-۱۹۶۴

موستانگ بیش از آن که یک خودرو باشد؛ یک روش برای زندگی است! زیرا این خودرو شما را از قید و بند‌های موجود آزاد کرده و هنگام رانندگی با فورد موستانگ فقط باید به رانندگی فکر کنید! آخرین نسل از فورد موستانگ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و عرضه آن موفقیت‌های قابل توجهی به همراه داشت.


پورشه ۹۱۱- ۱۹۶۳

مگر می‌شود که در میان بهریتن خودرو‌های اسپرت جهان به پورشه ۹۱۱ اشاره نشود؟ این خودرو نماد مهندسی آلمان برای بیش از پنج دهه بوده است. احتمالا نسل‌های آینده این خودرو تغییرات مهمی را به خود خواهد دید و باز هم آلمان را سربلند خواهد کرد.


نیسان اسکای‌لاین- ۱۹۵۷

نیسان اسکای‌لاین از در سال ۱۹۵۷ به عنوان یک سدان جمع و جور و به همراه یک پیشرانه ۱.۹ لیتری معرفی شد. تولید این سدان در حال حاضر ادامه داشته و امروزه شاهد عرضه آن با نام اینفینیتی Q۵۰ هستیم. در واقع برند ژاپنی اینفینیتی زحمت تولیدِ یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های نیسان را به دوش می‌کشد! البته نیسان هنوز هم به فکر اسکای‌لاین بوده و GTR معروف ریشه در این خودروی تاریخی نیسان دارد!


تویوتا کراون-۱۹۵۵

تویوتا کراون را باید یکی از بزرگ‌ترین سدان‌های تویوتا در بازار ژاپن دانست. این خودرو از سال ۱۹۵۵ تولید شده و اکنون پنجمین نسل آن براساس پلتفرم TNGA تویوتا به تولید می‌رسد.


مرسدس‌بنز SL-۱۹۵۴

میزان فروش خودرو‌های رویایی مرسدس‌بنز هرساله کاهش می‌یابد؛ اما ما مطمئن هستیم که مرسدس‌بنز، هیچگاه اسلحه و اسطوره ظریف خود را فراموش نخواهد کرد. مرسدس‌بنز SL اکنون هفتمین نسل خود را تجربه کرده و تولید آن بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.


شورلت کوروت-۱۹۵۳

شورلت کوروت در برابر بسیاری از رقبا؛ قیمتی ارزان‌تر داشته و از توان پیشرانه‌ای قدرتمند استفاده می‌کند. این خودرو یکی از برجسته‌ترین خودرو‌های تاریخ کمپانی شورلت بوده و یک افسانه واقعی است. این روز‌ها جدیدترین نسل از شورلت کوروت وارد خط تولید شده و از پیشرانه‌های مختلف و قدرتمندی استفاده می‌کند.


تویوتا لندکروزر-۱۹۵۱

لندکروزر یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل ژاپنی بوده و بیش از ۶۰ سال است که تولید می‌شود! به بیان دیگر کمپانی تویوتا، تولید و عرضه لندکروزر را هفت‌دهه ادامه داده و همچنان به یکی از ریشه‌های خود وفادار است!


فولکس‌واگن ترنسپورتر-۱۹۵۰

فولکس‌واگن در سال ۱۹۵۰ تولید ترانسپورتر را با تغییر پلتفرم و ساختار بیتل آغاز کرد. از آن سال‌ها تقریبا ۷۰ سال می‌گذرد و هنوز هم ترنسپورتر به تولید می‌رسد! این خودرو نسل ششم خود را تجربه کرده و یکی از بهترین خودرو‌های تجاری قاره اروپاست.


فورد سری F-۱۹۴۷

فورد سری F. در سال ۱۹۴۷ معرفی شد و در سال ۱۹۷۷ به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های تولید شده در ایالات‌متحده امریکا شناخته است. این خودرو را باید مهم‌ترین مدل از محصولات کمپانی فورد دانست؛ زیرا تولید آن ۴۱ میلیاد دلار درآمد برای کمپانی فورد در سال ۲۰۱۸ داشته است!



منبع: برترین ها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن
    0

    پراید چی پس!فکر کنم تا قیامت تولیدش ادامه داشته باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟