روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن گوشت منجمد در استان یزد توزیع می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به توزیع گوشت براساس تراکم جعیت در هر شهرستان گفت: در روزهای پایانی سال، هر روزه در مراکز پخش گوشت منجمد توزیع شده و می‌شود.

روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن گوشت منجمد در استان یزد توزیع می‌شود

سید حسین بخشایش با اشاره به ذبح بهداشتی دام‌ها در خارج از کشور اظهار داشت: در هنگام ذبح دام‌ها، نیروهایی از طرف دامپزشکی به کشتارگاه‌های کشور مبدا اعزام می‌شوند و در بحث نظارت شرعی از طرف حوزه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بهداشتی با حضور متخصصین دامپزشکی صورت می‌گیرد.

بخشایش با اشاره به پخش گوشت منجمد در سطح استان با توجه به تراکم جمعیت در هر شهرستان خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است و برای استفاده مردم هر روز در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، تعاونی‌های کارگری وکارمندی در سطح استان توزیع گوشت منجمد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: روزانه بین 20 تا 30 تن گوشت در بین شهرستان‌ها و مرکز استان پخش می‌شود و همچنین به تازگی پخش گوشت وکیوم را در مرکز استان داشتیم و در بیشتر روزها در نقاطی که گوشت منجمد پخش می‌شود بازید به عمل می‌آید تا تخلفی صورت نگیرد و به درستی در بین مردم توزیع انجام شود.

مردم کهگیلویه‌وبویراحمد با کمبود گوشت قرمز و گرانی مرغ روبه‌رو است فیلم| بحران گوشت به سراغ شیر و لبنیات هم آمده است! گرانی گوشت سبب رونق بازار ماهی‌فروشان مازندران شد

‌وی با بیان اینکه در بعضی از مکان‌های پخش چند نفر از عضو یک خانواده اقدام به گرفتن گوشت می‌کنند گفت: نمی‌توان آنچنان نظارتی داشت که اینگونه اتفاقات رخ ندهد ولی در استان یزد زیرساخت‌های برای کنترل اینگونه مسائل وجود دارد اما اطلاعات اولیه آن موجود نیست.

بخشایش با اشاره به طراحی سامانه‌ای از سوی وزارت کشور عنوان کرد: سامانه‌ای آماده شده ولی اطلاعات سرپرست خانوارها هنوز وارد این سامانه نشده و اگر این سامانه راه‌اندازی شود بسیاری از مشکلات پیش رو برداشته می‌شود.

وی از راه‌اندازی کپن الکترونیک خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم بازار کشور در حال راه‌اندازی کپن الکترونیک هستند و پس از راه اندازی این کپن بر اساس جمعیت هر خانواده، سرپرست خانوار برای تهیه اقلام ضروری خود سهمیه‌ای دریافت می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها